2p

Az aktív internetezők kivétel nélkül tagjai valamilyen közösségi hálózatnak, derül ki az első magyar digitális média kutatásból, amely a UPC Magyarország Kft. megbízásából készült.

A magyar internetezők 90 százaléka számára az internethasználat napi tevékenységnek számít, és minden negyedik válaszadó szinte folyamatosan on-line állapotban van. A netezők fele legalább heti rendszerességgel oszt meg és tölt le főként zenét illetve filmes tartalmakat, több mint egyharmada pedig legalább hetente tölt fel képeket - derül ki a felmérésből.

Minden második internetező már rendszeresen vesz igénybe on-line banki szolgáltatásokat, és egyharmaduk a számláit is a weben keresztül fizeti ki. A megkérdezettek fele ugyanakkor soha nem intézi hivatalos (adóbevallási vagy más ügyfélkapus) ügyeit az interneten.

Szinte minden aktív internetező tagja valamilyen közösségi hálózatnak, a felhasználók kétharmada már több helyen is regisztrálja magát. A netezők 90 százaléka a magyar iwiwen jegyezte be adatait, ezt követi a myVIP és a Facebook tábora.

Egyelőre csak a válaszadók 5 százaléka osztja meg élete eseményeit, gondolatait a közösségi oldalakon - derül ki a felmérésből. Ugyanakkor a közösségi oldalakat a válaszadók 49 százaléka használja napi szintű kommunikációra, míg az sms-t már csak a 40 százalékuk. A leggyakoribb elektronikus kapcsolattartási forma 70 százalékos arányban az e-mail, jellemzően a munkakapcsolatokban.

A mobilinternetet a válaszadók mindössze 6-7 százaléka használja, és több mint 50 százalékuk egyáltalán nem alkalmazza ezt a lehetőséget. A legtöbben kábelen (47 százalék) vagy ADSL kapcsolaton (35 százalék) keresztül csatlakoznak a világhálóra - olvasható a tanulmányban. A UPC megbízásából készült első digitális média kutatást az Információs Társadalom és Hálózatkutató Központ (Ithaka) készítette 1500 18 éven felüli internethasználó bevonásával.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!