2p

A kezdeti sikerek után tartósan is bizonyítja az Apple, hogy jól megalapozott üzleti modellel bír a zeneletöltő szolgáltatása az iTunes Music Store. A cég vezetője Steve Jobs mégsem elégedett.

A kezdeti sikerek után tartósan is bizonyítja az Apple, hogy jól megalapozott üzleti modellel bír a zeneletöltő szolgáltatása az iTunes Music Store.

A darabonként 99 centért letölthető dalok sikere töretlen. Az Apple hétfői bejelentése szerint immár több, mint 50 millió zeneszámért fizettek a felhasználók. A fenti adatokba nem számították bele azokat a dalokat, amelyeket a Pepsivel közös szolgáltatás keretében tettek elérhetővé. Ez utóbbi komoly csalódást okozott, csupán néhány millió letöltést hozott a tervezett 100 millióval szemben.

A vállalat eddig ugyan remekül teljesített, mégsem teljesítette túl az előzetes terveket, mivel a vállalat célja az volt, hogy a szolgáltatás indítását követően egy évvel, vagyis idén április végére elérjék az éves szintre jutó 100 millió dalt. Igaz a mostani adatok immár heti 2,5 millió letöltést jelentenek, amely 12 hónapra vetítve 130 millió dalt letöltését jelentené.

Az eredmények már csak azért is rendkívül látványosak, mivel a dalok letöltéséhez és lejátszásához az Apple rendszerei - például a szintén óriási forgalmat bonyolító iPod - szükségesek.

Kapcsolódó anyagok
Tízmilliónál járnak
Mégis az internetre megy a zeneipar
Zenepiacra lép a Microsoft

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!