2p

A MarketCom legfrissebb felmérése szerint a fővárosi cégek leginkább jogi, pénzügyi és informatikai tanácsadásra költenek, a marketingkommunikáció terület csak ezután következik - derül ki a Direkt Marketing Szövetség április hírleveléből.

A Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara (BKIK) megbízásából készült MarketCom-felmérés eredményei azt mutatják, hogy az üzletmenetet fejlesztő értékesítési, vagy marketing-tanácsadásra jóval kevesebb cég költ, mint jogi vagy pénzügyi tanácsadásra, amely inkább adómegtakarításban, vagy az előírásoknak való megfelelésben segíti a vállalatokat.

A tanulmányból kiderül, hogy a budapesti cégek körében - az EU-csatlakozás hatására - növekedett az igény a tanácsadási szolgáltatások iránt, azonban az egyes területek között jelentős eltérés van. Az elmúlt évben a legnépszerűbb tanácsadási forma a jog volt, a marketing, kommunikációs és értékesítési tanácsadás a 12 szereplős listán csak a középmezőnyben található meg.

A kis- és középvállalati marketing-tanácsadására szakosodott MarketCom vezetői szerint ez azért is szomorú, mert az egységesülő EU-piacon a magyar cégek versenyhátránya elsősorban ezeken a területeken érezhető. A hazai vállalatok jó része kiváló termékeket gyárt, illetve jó színvonalon képes szolgáltatást nyújtani, de nem képes erről a megcélzott vevőit tájékoztatni, a külföldi versenytársakkal szembeni előnyöket kommunikálni - olvasható a felmérés összefoglalójában.

MTI / Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!