A tanulmányból kiderül, hogy a budapesti cégek körében - az EU-csatlakozás hatására - növekedett az igény a tanácsadási szolgáltatások iránt, azonban az egyes területek között jelentős eltérés van. Az elmúlt évben a legnépszerűbb tanácsadási forma a jog volt, a marketing, kommunikációs és értékesítési tanácsadás a 12 szereplős listán csak a középmezőnyben található meg.
A kis- és középvállalati marketing-tanácsadására szakosodott MarketCom vezetői szerint ez azért is szomorú, mert az egységesülő EU-piacon a magyar cégek versenyhátránya elsősorban ezeken a területeken érezhető. A hazai vállalatok jó része kiváló termékeket gyárt, illetve jó színvonalon képes szolgáltatást nyújtani, de nem képes erről a megcélzott vevőit tájékoztatni, a külföldi versenytársakkal szembeni előnyöket kommunikálni - olvasható a felmérés összefoglalójában.
MTI / Menedzsment Fórum