Mint korábban közöltük meglehetősen vegyes képet mutatott a Sony most közzétett eredménye. A cég ennek apropóján vázolta fel a jövőre vonatkozó terveit. Egész évben csökkentek, a negyedik negyedévben jelentős mértékben, a PC eladások. A Sony ezen a Vaio család perifériakínálatának bővítésével kíván javítani. Konkrétumokat ugyan nem említett, de tény, hogy a cég sikertermékei között a Cybershot digitális kamerák és a Clié PDA-k ilyen perifériaszerű eszközöknek tekinthetők. Idei a tokiói tőzsdén tartott tájékoztatóján beszámolt arról is, hogy „Qualia” névvel új márkanevet vezetnek be, melynek első termékei júniusban jelennek meg az üzletekben.
A csúcskategóriás audio és video berendezésekkel kapcsolatban a vezérigazgató úgy fogalmazott, hogy a fogyasztóknak már e termékek birtoklása is örömet okoz. A cég elektronikai ágazata, amely a bevétel kétharmadát hozza, 6,5 százalékkal kevesebb bevételt produkált, 4900 milliárd jent, nyeresége 41,4 milliárd jen volt, szemben az előző évi 1,2 milliárdos veszteséggel.
A Vaio mellett csökkent az Aiwa márkanéven futó termékek, a katódcsöves TV-k és monitorok, a videokamerák és a mobiltelefonok forgalma, nőtt viszont a Cybershot kameráké, a Clié PDA-ké, a kivetítős tévéké, a digitális kamerákban használt félvezetőké és az LCD-ké.
PC piacon erősít a Sony
A PC piacon kívánja pozícióit erősíteni a világ legnagyobb szórakoztató elektronikai vállalata a Sony Corp. A cég a a Vaio család sokkal nagyobb perifériaválasztékával kívánja javítani helyzetet. Emellett a cég első embere bejelentette, hogy az év közepétől új márkanév alatt egy sor csúcskategóriás fogyasztói elektronikai terméket hoznak forgalomba.