3p

Hol éri a magyar gazdaságot a globális recesszió?
Lehet idén is költségvetési osztogatás? Bóvliba vágják Magyarországot?

Online Klasszis Klub élőben László Csabával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. május 7. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Sok hirdető álma, hogy csak azért a reklámért fizessen, amely valóban érdekli az embereket. Az online marketingben ennek megvalósítására is van lehetőség a PPC-kampányok keretében.

5. A szöveges hirdetés címének a meghatározása

A rövid szöveges reklámok címét hasonló nehézségek árán lehetséges megtervezni. Általában jó, ha már a címben használjuk azokat a kulcsszavakat, amelyekkel megfoghatjuk a látogató figyelmét. Először senkinek nem sikerül olyan címet megtervezni, amire a látogatók nagyobb számban kattintanak, azért kell kísérletezni. "Egy fecske nem csinál nyarat!"

Ami ezeket a szöveges hirdetéseket illeti, sok nagy cég a reklámügynökségéhez fordulna, mondván a szövegírók tudnak legjobban bánni a szövegekkel. Ez ebben a szakmában sajnos, nem így van (főleg Magyarországon). A legjobb PPC-reklámok szövegírói a keresőmarketinges cégek, akik ezzel foglalkoznak. Ők tudják legjobban, mit lehet és mit nem az interneten. Több hirdetés megtervezése, folyamatos monitorozása és a kiválasztás már önmagában is az ő feladatuk - feltehetően ha ön nagy cég marketingképviselője. A kis- és középvállalatok több mint valószínű, hogy megpróbálkoznak önállóan a témával, és néhány kísérlet után esetleg tanácsért fordulnak a keresőmarketinges céghez.

Ha magyar szövegekkel, itthoni közönségnek hirdet, akkor kisebb a hibalehetőség, mint ha idegen nyelven külföldi közönségnek szeretne reklámozni. Magyarországon a legtöbb ilyen vállalkozás idegenforgalomból szeretne megélni, és ezért célzottan hirdet a keresőkben. Az itthoni, főleg a Balaton és környéke meghirdetése néhány európai nyelven szinte kötelező. Manapság a turisták zöme nemcsak Ausztriából és Németországból érkezik, hanem a környező országokból is, de nem ritkán franciák és spanyolok is meglátogatnak minket. Tehát minimum négy-öt nyelven szükséges hirdetni a keresőkben.

6. Legismertebb PPC-keresők

Hazánkban, az itthoni közönségnek origo/vizsla, Góliát és a Startlap keresőkben van értelme megjelenni, amelyek ugyan nem PPC keresők, de a hatás szerint egyforma. Az árazási módszerek különbözőek, azonban mindenhol kulcsszóra hirdethet. A Google-on lehetséges hirdetni magyarul is, bár nem olyan eredményesen, mint az itthoni keresőkben.
Ha a website közönsége külföldön található, akkor kötelező a Google, Overture, Sprinks és a LookSmart PPC-programok használata.

Damjanovich Nebojsa
www.damjanovich.hu

Kapcsolódó anyagok
5 találós kérdés a marketing menedzsereknek
Az internetes láthatóságról, azaz mi a keresőmarketing?
Linkstratégia lépésről lépésre

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!