5. A szöveges hirdetés címének a meghatározása
A rövid szöveges reklámok címét hasonló nehézségek árán lehetséges megtervezni. Általában jó, ha már a címben használjuk azokat a kulcsszavakat, amelyekkel megfoghatjuk a látogató figyelmét. Először senkinek nem sikerül olyan címet megtervezni, amire a látogatók nagyobb számban kattintanak, azért kell kísérletezni. "Egy fecske nem csinál nyarat!"
Ami ezeket a szöveges hirdetéseket illeti, sok nagy cég a reklámügynökségéhez fordulna, mondván a szövegírók tudnak legjobban bánni a szövegekkel. Ez ebben a szakmában sajnos, nem így van (főleg Magyarországon). A legjobb PPC-reklámok szövegírói a keresőmarketinges cégek, akik ezzel foglalkoznak. Ők tudják legjobban, mit lehet és mit nem az interneten. Több hirdetés megtervezése, folyamatos monitorozása és a kiválasztás már önmagában is az ő feladatuk - feltehetően ha ön nagy cég marketingképviselője. A kis- és középvállalatok több mint valószínű, hogy megpróbálkoznak önállóan a témával, és néhány kísérlet után esetleg tanácsért fordulnak a keresőmarketinges céghez.
Ha magyar szövegekkel, itthoni közönségnek hirdet, akkor kisebb a hibalehetőség, mint ha idegen nyelven külföldi közönségnek szeretne reklámozni. Magyarországon a legtöbb ilyen vállalkozás idegenforgalomból szeretne megélni, és ezért célzottan hirdet a keresőkben. Az itthoni, főleg a Balaton és környéke meghirdetése néhány európai nyelven szinte kötelező. Manapság a turisták zöme nemcsak Ausztriából és Németországból érkezik, hanem a környező országokból is, de nem ritkán franciák és spanyolok is meglátogatnak minket. Tehát minimum négy-öt nyelven szükséges hirdetni a keresőkben.
6. Legismertebb PPC-keresők
Hazánkban, az itthoni közönségnek origo/vizsla, Góliát és a Startlap keresőkben van értelme megjelenni, amelyek ugyan nem PPC keresők, de a hatás szerint egyforma. Az árazási módszerek különbözőek, azonban mindenhol kulcsszóra hirdethet. A Google-on lehetséges hirdetni magyarul is, bár nem olyan eredményesen, mint az itthoni keresőkben.
Ha a website közönsége külföldön található, akkor kötelező a Google, Overture, Sprinks és a LookSmart PPC-programok használata.
Damjanovich Nebojsa
www.damjanovich.hu
Kapcsolódó anyagok
5 találós kérdés a marketing menedzsereknek
Az internetes láthatóságról, azaz mi a keresőmarketing?
Linkstratégia lépésről lépésre
PPC-kampány lépésről lépésre
Sok hirdető álma, hogy csak azért a reklámért fizessen, amely valóban érdekli az embereket. Az online marketingben ennek megvalósítására is van lehetőség a PPC-kampányok keretében.