2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A Fideszes többségű Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Önkormányzat "döbbenetesnek" tartja és tiltakozik amiatt, hogy a halmozottan hátrányos helyzetű térséget érinti a legnagyobb mértékben a vasút átalakítási terv - mondta Seszták Oszkár közgyűlési elnök szerdán az MTI-nek.

A kedden közzétett minisztériumi tervek Szabolcsot 276 kilométeren érintik, a megye 11 vonalából kettőben részben, ötben pedig teljesen leállnának a szerelvények - emlékeztetett a térségi helyhatósági vezető.

Kijelentette: ez elfogadhatatlan a régió számára, hiszen "a vasútnak vidékmegtartó szerepe van", s ez a hatás különösen fontos jelentőséggel bírna a halmozottan hátrányos helyzetű térségekben, így Baktalórántháza, Csenger, Fehérgyarmat, Mátészalka, Nyírbátor és Vásárosnamény körzetében, amelyeket kivétel nélkül érintik az elképzelések.

A tervek szerint szünetel majd a vonatközlekedés Nyíregyháza-Nyírbátor, Nyíregyháza-Baktalórántháza-Vásárosnamény, Fehérgyarmat-Zajta, Mátészalka-Kocsord-Csenger, Ohat-Pusztakócs-Tiszalök, valamint a nyírvidéki kisvasúton Nyíregyháza-Balsa, illetve Herminatanya-Dombrád között.

Seszták Oszkár szerint "különösen érthetetlen" a Nyíregyháza-Nyírbátor és a Nyíregyháza-Baktalórántháza-Vásárosnamény közötti átszervezési elképzelés, hiszen ezek a vasúti vonalak kapcsolták össze a megyeszékhellyel a legnehezebb sorsú beregi és szatmári tájegységet. Onnan - amennyiben a terv megvalósul - ezentúl vonattal csak  hatalmas kerülővel, Záhonyon, vagy Debrecenen át lehet majd eljutni Nyíregyházára.

A szabolcsi önkormányzat elnöke szerint az elmulasztott fejlesztések következménye a vonatok kihasználatlansága.

Úgy vélte, néhány kilométer sín újraépítésével helyre kellene állítani a második világháború után megszüntetett vonatközlekedést az  ukrajnai Kárpátalja és a romániai Szatmár megye, illetve Szabolcs városai között. Így például Záhony-Munkács-Beregszász, Mátészalka-Csenger-Szatmárnémeti, Zajta-Szatmárnémeti, és Fehérgyarmat-Szatmárnémeti viszonylatban.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!