Az eddigi felfutás elsősorban két új piacra lépőnek köszönhető, ezek október eleje óta együttesen több mint 300 egységükben kezdték meg az új tevékenységet. A Drogerie Markt (DM) szeptember közepén még csak egyetlen budapesti boltjában indította meg – tesztjelleggel – a forgalmazást, december közepére azonban a több mint kétszáz üzletükre megkérték az engedélyt. A másik nagy piacra lépő a Magyar Posta volt, amely 104 egységében kezdte meg a gyógyszer-értékesítést.
Nem tétlenkedtek a piacra még 2007 elején elsőként betörő benzinkúthálózatok sem. A Mol szeptember óta közel háromszorosára, 111-re növelte azon töltőállomásainak a számát, ahol vény nélkül kapható készítményeket is forgalmaz, míg a Shell jelenleg 62 kútjánál árul patikaszereket, s ez 30 százalékos bővülést jelent négy hónap alatt.
A további növekedés irányába hathat, hogy folyamatosan bővül a patikán kívül is értékesíthető készítmények száma, amely vonzó lehet az új belépőknek. Késlekedik például a Rossmann, amely még mindig informatikai gondok miatt nem tudta megkezdeni az orvosságok forgalmazását. Havasi Vilmos, a drogérialánc beszerzési igazgatója elmondta: továbbra is tervezik a piacra lépést, egyelőre azonban pontosan nem tudni, hogy erre mikor kerül sor.
Hasonlóan bizonytalan a tevékenység kiterjesztése a hazánkban összesen hetven saját és 54 franchise-töltőállomást üzemeltető Agipnál is. Bár a társaság tavaly egy egységében már megkezdte a gyógyszer-értékesítést, pontos ütemterv egyelőre nincs – mondta el a Világgazdaságnak Erdélyi Tamás shopüzletág-vezető.