2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A Malév pénteki közgyűlésén dönthetnek a megüresedő vezérigazgatói poszt betöltéséről, legalábbis személyi kérdések is szerepelnek a közgyűlés napirendjén.

Martin Gauss a légitársaság vezérigazgatója május 31-i hatállyal nyújtotta be lemondását még márciusban, amelynek oka a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő (MNV) Zrt. akkori közleménye szerint, hogy nem tudott a tulajdonossal megállapodni a személyi alapbérezést illetően. Az MNV Zrt. vezérigazgatója a lemondást tudomásul vette. Hozzátették, hogy az MNV Zrt. mind a saját munkavállalói, mind a rábízott vagyoni körébe tartozó gazdasági társaságok vezetői esetében követi a 2 millió forintos bérplafonra vonatkozó elvi szabályozást.

A Magyar Hírlap korábban azt írta: úgy tudják, a június elsejével megüresedő vezérigazgatói posztot - egyelőre - Berényi János elnök tölti majd be. A napirendi pontok között szerepel még az igazgatóság és felügyelőbizottság beszámolója a 2010-es üzleti tevékenységről, és a társaság tőkehelyzetének rendezése is.

Korábban a Malév áprilisi rendkívüli közgyűlése döntött a cég 2,5 milliárd forintos tőkeemeléséről. Akkor a tőkeemelésen kívül szerepelt a légitársaság 2011. évi átdolgozott üzleti terve is, erről azonban a várható stratégiai döntések miatt nem szavaztak. Az MNV úgy fogalmazott: "a potenciális befektetőkkel folytatott megbeszélések eredménye jelentősen érintheti a társaság 2011. évi tevékenységét, új jövőképet..."

A magyar állam tőkeemelésével tavaly márciusban került 95 százalékos állami tulajdonba a Malév, 5 százalék az Airbridge Zrt.-é maradt. A légitársaság alaptőkéjét összesen 25,4 milliárd forinttal emelte meg a magyar állam, ebből 20,7 milliárd forint a készpénz, 4,7 milliárd forint pedig adósság tőkévé konvertálása volt. Azt is egyértelművé tették azonban, hogy hosszú távon nem marad állami tulajdonban a légitársaság.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!