2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Németországban a távolsági vasúti forgalomban október 1-jétől hivatalosan kárpótlás jár az utasoknak, ha a vonat késik.

Németországban a távolsági vasúti forgalomban október 1-jétől hivatalosan kárpótlás jár az utasoknak, ha a vonat késik.

Az utasok beváltható bón formájában kapják a kompenzációt, vagy a kalauztól, vagy az esemény utáni két nap folyamán az érkezési pályaudvaron. A kártérítési összeget egy hónapig a következő jegyvásárláskor jóváírják. Ha az utas nem vesz addig jegyet, akkor az eredeti igazolás egy évig érvényes bónra váltható. A kártérítés minimális összege 5 euró.

Kártérítés csak 60 perc feletti késésért jár, a helyi forgalomban pedig egyáltalán nem fizet kártérítést a Deutsche Bahn. Emellett akkor sem ad kártérítést, ha a késés rajta kívülálló események - rendkívüli időjárás, bombariadó - miatt következik be. A vitás esetek a bíróság előtt dőlnek majd el.

Az új szabályozás szerint a vonatjegy árának 20 százalékát kapja vissza például az az utas, akinek vonata a célállomásra több mint egy órás késéssel fut be. Ha az utas emiatt lekési a csatlakozást, és éjfélig nem tudja folytatni útját, a Deutsche Bahn maximum 80 euró erejéig átvállalja a szállásköltséget, vagy fizet egy legfeljebb 80 eurós taxiutat.

A német vasút az idei első félévben továbbra is veszteséges volt - elsősorban távolsági szolgáltatásai miatt -, de azt jelentősen csökkentette: 62 millió eurós veszteséget termelt a tavalyi első félév 148 millió eurós mínusza után. Forgalma 11,719 milliárd eurót ért el az első félévben, ami 4,1 százalékkal több a tavalyi első félévinél. A személyforgalomban összességében 73 millió eurós plusz mutatkozott, de a távolsági közlekedés 214 millió eurós mínuszt hozott az első félévben a tavalyi első hat hónap 263 millió eurós vesztesége után.

A forgalmi teljesítmény 0,1 százalékkal 33,9 milliárd utaskilométerre nőtt a személyszállításban, a teherszállításnál 7 százalékos volt az emelkedés, és a teljesítmény 41,6 milliárd tonnakilométert tett ki.

(MTI)

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!