Németországban a távolsági vasúti forgalomban október 1-jétől hivatalosan kárpótlás jár az utasoknak, ha a vonat késik.
Az utasok beváltható bón formájában kapják a kompenzációt, vagy a kalauztól, vagy az esemény utáni két nap folyamán az érkezési pályaudvaron. A kártérítési összeget egy hónapig a következő jegyvásárláskor jóváírják. Ha az utas nem vesz addig jegyet, akkor az eredeti igazolás egy évig érvényes bónra váltható. A kártérítés minimális összege 5 euró.
Kártérítés csak 60 perc feletti késésért jár, a helyi forgalomban pedig egyáltalán nem fizet kártérítést a Deutsche Bahn. Emellett akkor sem ad kártérítést, ha a késés rajta kívülálló események - rendkívüli időjárás, bombariadó - miatt következik be. A vitás esetek a bíróság előtt dőlnek majd el.
Az új szabályozás szerint a vonatjegy árának 20 százalékát kapja vissza például az az utas, akinek vonata a célállomásra több mint egy órás késéssel fut be. Ha az utas emiatt lekési a csatlakozást, és éjfélig nem tudja folytatni útját, a Deutsche Bahn maximum 80 euró erejéig átvállalja a szállásköltséget, vagy fizet egy legfeljebb 80 eurós taxiutat.
A német vasút az idei első félévben továbbra is veszteséges volt - elsősorban távolsági szolgáltatásai miatt -, de azt jelentősen csökkentette: 62 millió eurós veszteséget termelt a tavalyi első félév 148 millió eurós mínusza után. Forgalma 11,719 milliárd eurót ért el az első félévben, ami 4,1 százalékkal több a tavalyi első félévinél. A személyforgalomban összességében 73 millió eurós plusz mutatkozott, de a távolsági közlekedés 214 millió eurós mínuszt hozott az első félévben a tavalyi első hat hónap 263 millió eurós vesztesége után.
A forgalmi teljesítmény 0,1 százalékkal 33,9 milliárd utaskilométerre nőtt a személyszállításban, a teherszállításnál 7 százalékos volt az emelkedés, és a teljesítmény 41,6 milliárd tonnakilométert tett ki.
(MTI)
Péntektől fizet a késésért a német vasút
Németországban a távolsági vasúti forgalomban október 1-jétől hivatalosan kárpótlás jár az utasoknak, ha a vonat késik.