Húsz százalékkal több új autót adtak el tavaly, mint egy évvel korábban, idén azonban mérsékeltebb piaci növekedés várható.
A legkelendőbb márka a Suzuki, az Opel, és a Renault, ezt követi a Skoda és a Volkswagen.
Várhatóan ma teszi közzé hivatalos 2003. évi újautó-eladási listáját a Magyar Gépjárműimportőrök Szövetsége (MGE). Az előzetes adatok szerint 205-210 ezer új személyautó kelt el az előző évben, ami 20 százalék körüli növekedést jelent a 2002-es 173 ezerhez képest.
A kis- és középkategóriájú személyautók aránya megközelíti a teljes kereskedelmi forgalom csaknem háromnegyedét.
Csaknem 40 ezer gépkocsit értékesített 2003-ban a Suzuki, amelyet az Opel követ 26 ezer eladott autóval. A harmadik legnépszerűbb márka a Renault, mintegy 20 ezres forgalommal.
Az élmezőnybe tartozik még 15 600 darabos eladásával a Skoda, valamint 14 800 darabbal a Volkswagen.
Jelentős forgalmat bonyolított le tavaly a Peugeot, amely 14 500, valamint a Ford, amely 13 ezer új személyautót értékesített.
A Skoda, illetve a Ford kiemelkedő forgalom-növekedést ért el tavaly: 20, illetve csaknem 25 százalékkal bővítették eladásaik mennyiségét.
A Toyota 12 ezer kocsi eladásával 21 százalékos növekedést ért el. A Citroën 14 százalékkal, szintén több mint 12 ezerre növelte értékesítését, új Daewookból pedig körülbelül 11 ezer kelt el tavaly. (A Napi Gazdaság cikke nyomán)
Piacvezető a Suzuki, az Opel és a Renault
Húsz százalékkal több új autót adtak el tavaly, mint egy évvel korábban, idén azonban mérsékeltebb piaci növekedés várható.