3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A mobilizálódó világ a hirdetési módszerekre és csatornákra is kihatással lehet. A címbe vázolt módon rövidítve egyre gyakrabban találkozni hirdetésekkel, amelyek a 160 karakter bűvöletében születnek.

A kedvező fogadtatáshoz persze több feltétel teljesülése is szükséges: elengedhetetlen, hogy a fogyasztó eldönthesse, akar-e üzeneteket kapni vagy sem, s ha mégsem tetszik neki a dolog, bármikor leállíthassa az üzenetküldést. Az is fontos, hogy a felhasználó saját igényei szerint szűrhesse az üzeneteket, s a befogadás mindig járjon számára valamilyen kézzelfogható előnnyel (például árengedménnyel).

A kutatók azt a kérdést is feltették, hogy elfogadhatónak tartanának-e a mobiltulajdonosok "bizonyos mennyiségű" hirdetést a telefonjukon, amennyiben ez hozzájárulna a mobilszolgáltatás költségeinek csökkentéséhez. Erre tíz interjúalany közül majdnem kilenc (86 százalék) igennel válaszolt.

A TheFeature.com nevű tanácsadó cég immár a mobilmarketinggel foglalkozó cégek kiskátéját is elkészítette a nagyközönség elidegenítésének megelőzése érdekében. Az első aranyszabály, hogy a feladó semmiképpen se küldjön spam (kéretlen) reklámot: az érdeklődők számára teremtsen lehetőséget a levelezési listára való feliratkozásra, a többieket pedig ne zavarja.

Fontos, hogy a küldött üzenetek segítsenek spórolni az idővel, vagy járuljanak hozzá az unalom elűzéséhez. Arra is ügyelni kell, hogy a felhasználó mindig kapjon valami kézzelfoghatót a figyelméért cserében. Létkérdés, hogy az üzenet legyen szűkszavú és célratörő, amihez persze minél behatóbban ismerni kell a célközönséget. Fontos szempont a személyesség is, ami ezen az apró médiumon különösen hatékonnyá teheti a marketinget.

Szakértők szerint a mobiltelefonos, illetve vezeték nélküli reklámpiac elsősorban azért vonzó a termékeiket, illetve szolgáltatásaikat népszerűsíteni kívánó cégeknek és a reklámcégeknek, mert ebben a piaci szegmensben egyelőre nagyon alacsonyak a költségek, ráadásul nagyon jól nyomon lehet követni, hogy egy-egy reklám üzenete pontosan kikhez, mely korosztályokhoz jut el. Roppant elégedettek vagyunk a mobiltelefonos reklámokkal - nyilatkozta egy televíziós műsort a célcsoportnak kiküldött rövid szöveges üzenetek segítségével népszerűsítő egyik reklámcég marketing igazgatója.

Az Ovum brit piackutató cég legfrissebb adatai szerint a mobiltelefonos reklámpiacon 2006-ban már nem kevesebb mint 16 milliárd dolláros forgalmat fognak regisztrálni. Ugyanakkor ennek a cégnek a munkatársai is felhívják a figyelmet arra, hogy az ily módon reklámozó cégeknek nem árt vigyázniuk arra, hogy a személyiségi jogokat maximálisan tiszteletben tartsák, ellenkező esetben ugyanis komoly perekre számíthatnak.


LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!