A kedvező fogadtatáshoz persze több feltétel teljesülése is szükséges: elengedhetetlen, hogy a fogyasztó eldönthesse, akar-e üzeneteket kapni vagy sem, s ha mégsem tetszik neki a dolog, bármikor leállíthassa az üzenetküldést. Az is fontos, hogy a felhasználó saját igényei szerint szűrhesse az üzeneteket, s a befogadás mindig járjon számára valamilyen kézzelfogható előnnyel (például árengedménnyel).
A kutatók azt a kérdést is feltették, hogy elfogadhatónak tartanának-e a mobiltulajdonosok "bizonyos mennyiségű" hirdetést a telefonjukon, amennyiben ez hozzájárulna a mobilszolgáltatás költségeinek csökkentéséhez. Erre tíz interjúalany közül majdnem kilenc (86 százalék) igennel válaszolt.
A TheFeature.com nevű tanácsadó cég immár a mobilmarketinggel foglalkozó cégek kiskátéját is elkészítette a nagyközönség elidegenítésének megelőzése érdekében. Az első aranyszabály, hogy a feladó semmiképpen se küldjön spam (kéretlen) reklámot: az érdeklődők számára teremtsen lehetőséget a levelezési listára való feliratkozásra, a többieket pedig ne zavarja.
Fontos, hogy a küldött üzenetek segítsenek spórolni az idővel, vagy járuljanak hozzá az unalom elűzéséhez. Arra is ügyelni kell, hogy a felhasználó mindig kapjon valami kézzelfoghatót a figyelméért cserében. Létkérdés, hogy az üzenet legyen szűkszavú és célratörő, amihez persze minél behatóbban ismerni kell a célközönséget. Fontos szempont a személyesség is, ami ezen az apró médiumon különösen hatékonnyá teheti a marketinget.
Szakértők szerint a mobiltelefonos, illetve vezeték nélküli reklámpiac elsősorban azért vonzó a termékeiket, illetve szolgáltatásaikat népszerűsíteni kívánó cégeknek és a reklámcégeknek, mert ebben a piaci szegmensben egyelőre nagyon alacsonyak a költségek, ráadásul nagyon jól nyomon lehet követni, hogy egy-egy reklám üzenete pontosan kikhez, mely korosztályokhoz jut el. Roppant elégedettek vagyunk a mobiltelefonos reklámokkal - nyilatkozta egy televíziós műsort a célcsoportnak kiküldött rövid szöveges üzenetek segítségével népszerűsítő egyik reklámcég marketing igazgatója.
Az Ovum brit piackutató cég legfrissebb adatai szerint a mobiltelefonos reklámpiacon 2006-ban már nem kevesebb mint 16 milliárd dolláros forgalmat fognak regisztrálni. Ugyanakkor ennek a cégnek a munkatársai is felhívják a figyelmet arra, hogy az ily módon reklámozó cégeknek nem árt vigyázniuk arra, hogy a személyiségi jogokat maximálisan tiszteletben tartsák, ellenkező esetben ugyanis komoly perekre számíthatnak.
RU Ready 4 SMS MRK?
A mobilizálódó világ a hirdetési módszerekre és csatornákra is kihatással lehet. A címbe vázolt módon rövidítve egyre gyakrabban találkozni hirdetésekkel, amelyek a 160 karakter bűvöletében születnek.