A nagy kereskedelmi tévék komoly költségvetésű tehetségkutatói és showműsorai a tavaszi és az őszi időszakban rendre a legnézettebb programok szoktak lenni, máskor azonban a Barátok közt dominálja a nézettségi listákat. A mögöttünk hagyott hét érdekessége az volt, hogy az említett, magas nézettségű műsorok még nem kerültek képernyőre, mégsem az RTL Klub szappanoperáját követték a legtöbben a 18-49 éves korcsoportban.
Az úgynevezett kereskedelmi célcsoportban ugyanis a legnézettebb program egy film, a Transformers 3 lett, de a top 3-ba került a vasárnap délutáni Forma-1-es futam közvetítése is, amely az M4 kínálatában szerepelt. Érdekes, hogy az általában fiatalosabb imázzsal rendelkező RTL Klub a legnézettebb műsorok listáján a teljes lakosságot tekintve jobban szerepelt, hiszen a rangsor első szereplője a csatorna műsora volt. Más kérdés, hogy ebben a célcsoportban a Duna TV is értékelhető teljesítményt nyújt, miközben a kereskedelmi célcsoportban egyre súlytalanabb lett az M4 indulása óta.
Sőt, ha már köztévé, akkor érdemes megemlíteni azt is, hogy az M1 a múlt héten „visszakerült a térképre. A szerb-magyar határ lezárása és menekültválság eszkalálódása segíthette a közmédia hírcsatornáját abban, hogy a Ma este című műsor a legnézettebb 50 műsor közé kerüljön a teljes lakosságot vizsgálva. Ugyanebben a célcsoportban a szerdai napon egyébként kimagaslóan teljesített az M1, hiszen profilváltása óta először sikerült a teljes napot vizsgálva 10 százalékos közönségarány fölé kerülnie.
Fent jeleztük, hogy az RTL Klub ezúttal nem a fiatalabbak körében volt a legerősebb, ami talán kevésbé aggasztaná a csatornát, ha a célcsoport számára készített műsoruk, a Partyzánok hasítana. Az RTL II egyik húzóműsorának szánt bulizós valóságshow azonban a fiatalabb célcsoportban sem tudott említésre méltót alkotni. A 38. héten önmagához képest a Cool is haloványabban teljesített a célcsoportban, igaz a F+ kicsit javított a kereskedelmi célcsoportban, így a csatornacsalád szinten csak kisebb visszaesést szenvedett el az RTL.
A TV2 amellett, hogy (a már emlegetett Transformers film révén) besöpörte a vasárnap estét, a hétköznapokon is egyenletesen teljesít. Az RTL Klub előnye ugyan rendre 7-8 százalékpont körül van, de az Ezek megőrülteknek köszönhetően a csatorna többnyire hozza munkanapokon is a 11 százalék feletti közönségarányt. Ez pedig egy-egy erősebb hétvégi produkcióval már elegendő arra, hogy a heti átlagot tekintve 12 százalékos közönségarány felett teljesítsenek. A nézettségi verseny szempontjából a bulvármédiából ismert arcokat vicces feladatok elé állító műsor nagy erénye, hogy sikerült vele orvosolni a csatorna esti bezuhanásának problémáját. Az elmúlt hónapok elemzései során többször érintettük, hogy a TV2 a Tényeknek köszönhetően rendre a nézők jelentős arányát tudhatja a magáénak a főműsoridő kezdetén, és a Jóban rosszban alatt is csak kisebb mértékben romlik ez a mutató. A tavaszi és a nyári időszakban ezt követően azonban drasztikus zuhanás volt, mert a 20 órás műsorsávban nem tudott a nézőket érdeklő alternatívával előrukkolni a csatorna. Az Ezek megőrültek nézettsége egyébként nem éri el az RTL-en párhuzamosan futó Éjjel-nappal Budapest című műsorét, azt viszont érdemes megemlíteni, hogy az indulása óta a konstruált reality közönségaránya visszaesett a tavaszi-nyári számokhoz képest.
Számokba sűrítve a 38. hetet azt láthatjuk, hogy a 18-49-es korcsoportban főműsoridőben (19-23 óra között) az RTL Klub műsorait átlagban a készülékek előtt ülők 18,3 százaléka nézte átlagosan. A TV2-t a nézők 12,6 százaléka követte. A képzeletbeli dobogó harmadik fokára ezúttal a F+ (6,1% SHR) léphetett fel, míg a Cool (5,3% SHR) hosszú idő után a negyedik helyre szorult. A Viasat3 (3,1% SHR) és a Duna TV (2,9% SHR) csak minimálisan tudta csökkenteni lemaradását a középmezőny két erős csatornájával szemben.
mfor.hu