4p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A Barátok közt a hazai tévézés egyik legfontosabb sarokpontja, rendszeresen a legnézettebb műsorok között szerepel egy-egy epizódja. Ezúttal azonban a kereskedelmi célcsoportban volt olyan program, amelyet többen néztek, mint Berényiék történetét.

A nagy kereskedelmi tévék komoly költségvetésű tehetségkutatói és showműsorai a tavaszi és az őszi időszakban rendre a legnézettebb programok szoktak lenni, máskor azonban a Barátok közt dominálja a nézettségi listákat. A mögöttünk hagyott hét érdekessége az volt, hogy az említett, magas nézettségű műsorok még nem kerültek képernyőre, mégsem az RTL Klub szappanoperáját követték a legtöbben a 18-49 éves korcsoportban.

Az úgynevezett kereskedelmi célcsoportban ugyanis a legnézettebb program egy film, a Transformers 3 lett, de a top 3-ba került a vasárnap délutáni Forma-1-es futam közvetítése is, amely az M4 kínálatában szerepelt. Érdekes, hogy az általában fiatalosabb imázzsal rendelkező RTL Klub a legnézettebb műsorok listáján a teljes lakosságot tekintve jobban szerepelt, hiszen a rangsor első szereplője a csatorna műsora volt. Más kérdés, hogy ebben a célcsoportban a Duna TV is értékelhető teljesítményt nyújt, miközben a kereskedelmi célcsoportban egyre súlytalanabb lett az M4 indulása óta.


Sőt, ha már köztévé, akkor érdemes megemlíteni azt is, hogy az M1 a múlt héten „visszakerült a térképre. A szerb-magyar határ lezárása és menekültválság eszkalálódása segíthette a közmédia hírcsatornáját abban, hogy a Ma este című műsor a legnézettebb 50 műsor közé kerüljön a teljes lakosságot vizsgálva. Ugyanebben a célcsoportban a szerdai napon egyébként kimagaslóan teljesített az M1, hiszen profilváltása óta először sikerült a teljes napot vizsgálva 10 százalékos közönségarány fölé kerülnie.

Fent jeleztük, hogy az RTL Klub ezúttal nem a fiatalabbak körében volt a legerősebb, ami talán kevésbé aggasztaná a csatornát, ha a célcsoport számára készített műsoruk, a Partyzánok hasítana. Az RTL II egyik húzóműsorának szánt bulizós valóságshow azonban a fiatalabb célcsoportban sem tudott említésre méltót alkotni. A 38. héten önmagához képest a Cool is haloványabban teljesített a célcsoportban, igaz a F+ kicsit javított a kereskedelmi célcsoportban, így a csatornacsalád szinten csak kisebb visszaesést szenvedett el az RTL.


A TV2 amellett, hogy (a már emlegetett Transformers film révén) besöpörte a vasárnap estét, a hétköznapokon is egyenletesen teljesít. Az RTL Klub előnye ugyan rendre 7-8 százalékpont körül van, de az Ezek megőrülteknek köszönhetően a csatorna többnyire hozza munkanapokon is a 11 százalék feletti közönségarányt. Ez pedig egy-egy erősebb hétvégi produkcióval már elegendő arra, hogy a heti átlagot tekintve 12 százalékos közönségarány felett teljesítsenek. A nézettségi verseny szempontjából a bulvármédiából ismert arcokat vicces feladatok elé állító műsor nagy erénye, hogy sikerült vele orvosolni a csatorna esti bezuhanásának problémáját. Az elmúlt hónapok elemzései során többször érintettük, hogy a TV2 a Tényeknek köszönhetően rendre a nézők jelentős arányát tudhatja a magáénak a főműsoridő kezdetén, és a Jóban rosszban alatt is csak kisebb mértékben romlik ez a mutató. A tavaszi és a nyári időszakban ezt követően azonban drasztikus zuhanás volt, mert a 20 órás műsorsávban nem tudott a nézőket érdeklő alternatívával előrukkolni a csatorna. Az Ezek megőrültek nézettsége egyébként nem éri el az RTL-en párhuzamosan futó Éjjel-nappal Budapest című műsorét, azt viszont érdemes megemlíteni, hogy az indulása óta a konstruált reality közönségaránya visszaesett a tavaszi-nyári számokhoz képest.


Számokba sűrítve a 38. hetet azt láthatjuk, hogy a 18-49-es korcsoportban főműsoridőben (19-23 óra között) az RTL Klub műsorait átlagban a készülékek előtt ülők 18,3 százaléka nézte átlagosan. A TV2-t a nézők 12,6 százaléka követte. A képzeletbeli dobogó harmadik fokára ezúttal a F+ (6,1% SHR) léphetett fel, míg a Cool (5,3% SHR) hosszú idő után a negyedik helyre szorult. A Viasat3 (3,1% SHR) és a Duna TV (2,9% SHR) csak minimálisan tudta csökkenteni lemaradását a középmezőny két erős csatornájával szemben.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!