1p

A hordozható mp3-lejátszóiról ismert Apple bejelentette, hogy eddigi gyakorlatával ellentétben reklámhelyeket alakít ki iTunes szolgáltatásának weblapján. Egyesek szerint a következő lépés az lehet, hogy a cég az iPodokon is hirdetéseket fog sugározni.

A döntés biztosan tetszik a reklámozó cégeknek, amelyeknek elemi érdeke, hogy üzenetüket eljuttassák a szolgáltatás sokmilliónyi elkötelezett hívéhez. A felhasználók szemszögéből azonban kevésbé tűnik üdvösnek a változtatás, hiszen sokan éppen a hirdetésmentes környezet miatt választják a szolgáltatást - írja az Advertising Age. A cég részben ezért döntött úgy, hogy a weboldalnak csak egy kis, félreeső részére enged reklámokat, ahol feltehetően kevéssé fogja zavarni a felhasználókat.

Kényszerhelyzet

Steve Jobs, az Apple vezére korábban már elmondta, hogy támogatja az iPodokra sugárzott műsorokban (podcastekben) való reklámozás ötletét, így a mostani vizuális hirdetési újítás nem túl meglepő döntés. Másfelől az Apple kényszerhelyzetben is van, mivel a hasonló vállalatok, melyek már régebb óta biztosítanak hirdetési felületet, ingyen kínálhatják felhasználóiknak szolgáltatásaikat.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!