2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Idén sem jön még a kánaán a médiaiparban, állítják a Marketing&Média és az Ipsos közös kutatássorozatában megkérdezettek. A Magyar Médiaindex néven indított felmérés során a 100 legmeghatározóbb hirdető cég, médiavállalkozás, média- és reklámügynökség vezetőjét kérdezik meg arról, hogy szerintük hogyan alakulnak a hazai médiaköltések negyedéves összehasonlításban.

Az első negyedéves felmérés során a megkérdezettek 60 százaléka vélekedett úgy, hogy az országos földi sugárzású csatornák reklámbevétele csökken, s mindössze 5 százalék látja reálisnak a növekedést. A kábeltévék esetében ugyanakkor a válaszadók több mint kétharmada növekedést prognosztizál, csupán 6 százalék valószínűsíti a csökkenést.

A napilapok, magazinok, rádiók esetében a többség - 75, 67, illetve 63 százalékos arányban - visszaesést jósol, s körülbelül 20-30 százalék közöttire tehető azok aránya, akik a változatlan költéseket tartják elképzelhetőnek. Lehetséges növekedésről a magazinoknál csupán 4, a napilapoknál 7, a rádióknál pedig 9 százalék számolt be. A közterületi reklámozásnál valamivel több, mint 40 százalék a csökkenést várók aránya, a fennmaradó nem egészen 60 százalék körülbelül fele-fele arányban vár stagnálást, illetve bővülést. Miközben legtöbben a napilapok reklámbevételeinek hanyatlását vizionálják, majdnem ugyanennyien (71 százalék) gondolják úgy, hogy az internet növekedni fog.

A kutatásban részt vevők 40 százaléka nyilatkozta azt, hogy saját vállalatának médiaköltései nem változnak az első három hónapban 2009 első negyedévéhez képest, s hozzávetőlegesen ugyanannyian állították, hogy csökkentik (29%) kiadásaikat, mint ahányan növelik (31%).

Szektorok szerinti bontásban legtöbben (42%) az OTC növekedésére és autó ágazat csökkenésére (71%) voksoltak. A bank-, az FMCG- és a telekommunikációs szektor esetében a megkérdezettek nagyobb hányada a változatlan médiaköltéseket vetíti előre.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!