Az online kereskedelem fellendülése mellett az internet közvetett módon is óriási változásokat indukál, vélik az elemzők. 2008-ra nemcsak a teljes forgalom 5 százaléka fog a virtuális térben zajlani, de a vásárlói döntések 30 százaléka is itt fogalmazódik meg.
A különböző értékesítési csatornák közötti információ áramlásnak köszönhetően ugyanis a vásárlók jelentős hányada az interneten szerzett információkra támaszkodva fogja a szükséges árukat a hagyományos üzletekbe beszerezni. Ami még jelentős változás a Jupiter felmérés szerint, hogy az egy főre jutó online költés növekedése a következő években folyamatosan növekszik, 2008-ra elérve a 708 dolláros értéket.
Rekord forgalmat várnak az e-kereskedelemben
Az idei évben 17 százalékos növekedést, és 65 milliárd dolláros forgalmat jeleznek előre az e-kereskedelemben. A Jupiter Research elemzése szerint a következő öt évben megduplázódhat az online boltok forgalma.