1p

Mintegy egymilliárd forinttal költöttek többet tavaly a nagy hirdetők, mint egy évvel korábban a magyar online hirdetési index (MOHI) adatai szerint. Az idei reklámköltést a politikai hirdetések és a foci-vébé dobja meg, írja a Világgazdaság.

A Habostorta, a Házipatika, az Index, a Napi Online, az Origo, a Portfólió, a Ringier Online, a Sanoma Online az álláshirdetések nélkül kalkulált online hirdetési piac közel háromnegyedét teszi ki. Az ügynökségi jutalékkal csökkentett online reklámbevételük tavaly 3,44 milliárd forint volt az online direkt és a keresőmarketing nélkül. A legnagyobb hazai internetes médiatulajdonosok összesített reklámbevétele 2004-ben 2,46 milliárd forint volt, 50,54 százalékkal több, mint egy évvel korábban.

A webes reklámpiac idei lendületét a választások mellett a labdarugó-világbajnokság adhatja, becslések szerint 25-30 százalékos bővüléssel lehet számolni. A MOHI adatai szerint az idei első negyedévben a politikai hirdetéseknek köszönhetően 70 százalékkal emelkedett az indexet alkotó online cégek árbevétele 2005 hasonló időszakához képest és megközelítette az egymilliárd forintot, számol be a Világgazdaság.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!