A Body Shop 54 országban működtet összesen 2 ezer üzletet. Azonban félő volt, hogy a fogyasztók elvesztik hitüket a cég etikus arculatában, amiért a LOreal korábban felvásárolta a vállalatot, mivel a Body Shop arról volt közismert, hogy termékei fejlesztésekor nem végez állatkísérleteket. A francia kozmetikai óriás ugyan 1989 óta már nem teszteli termékeit állatokon, azonban továbbra sem vonta ki a forgalomból azokat, melyeket még ezzel a módszerrel kísérletezett ki.
Továbbá az is negatívan érintette a Body Shop imázsát, hogy a LOrealban tulajdonrészt szerzett Nestlé folyamatos támadások kereszttüzében állt a fejlődő országokban forgalomba hozott bébitápszer marketingje miatt. Amikor Anita Roddick, a Body Shop alapítója bejelentette a LOreallal kötött üzletet, visszautasította a vádat, mely szerint az ellenséggel szövetkezett.
Menedzsment Fórum