A közlemény szerint a nemzetközi pénzügyi beszámolási standardok (IFRS) szerint készült konszolidált mérleg- és eredménykimutatás alapján a bank mérlegfőösszege 2015 végén történelmi csúcsra, 2710 milliárd forintra emelkedett, 21 százalékkal nőtt az előző évihez képest. A bővülés a - magyar számviteli szabályok szerint számolt mérlegfőösszeg alapú - piaci rangsorban a harmadikról a második helyre emelte a bankot.
Míg a szektort 2015-ben továbbra is adósságleépítés és alacsony hitelezési aktivitás jellemezte, addig az UniCredit az ügyfeleknek nyújtott hitelek nettó állományát közel 8 százalékkal, 1057 milliárd forintra növelte, elsősorban a vállalati hitelek erőteljes bővülésének köszönhetően - írták. A bank betétállománya 25 százalékkal 1505 milliárd forintra emelkedett a 2014-es 1208 milliárd forintról.
A bank bevételei alig maradtak el az egy évvel korábbi szinttől, mert a csökkenő kamatkörnyezet és a fair banki szabályozás okozta alacsonyabb kamatmarzsot az ügyfélállományok előző évinél magasabb szintje ellensúlyozta.
A közlemény szerint a díj- és jutalékeredmény növekedése elsősorban az értékpapír-tranzakciók számának és volumenének emelkedésből származott. A szektor átlagánál hagyományosan alacsonyabb és javuló nemteljesítőhitel-arány lehetővé tette a céltartalékképzés 9 százalékos csökkentését is.
A hitel- és betétállomány változásának eredményeként az UniCredit hitel/betét mutatója 70 százalékra csökkent a 2014-es 81 százalékról. A költség/jövedelem mutató minimális növekedéssel 50,57 százalék lett, az egy évvel korábbi 49,30 százalék után, amivel a bank továbbra is a piac leginkább költséghatékony szereplői közé tartozik - írják.
Az UniCredit banki vállalkozásként és munkáltatóként összesen mintegy 43 milliárd forint adó- és illetékutalást teljesített az államnak a 2015-ös működése alapján.
Patai Mihály elnök-vezérigazgató a közlemény szerint kiemelte: sikeresen teljesítették a fogyasztói kölcsönszerződések elszámolásából és forintosításából fakadó feladatokat, amelyek az év legnagyobb kihívását jelentették a teljes bankszektor számára. A digitális banki csatornák megerősítésére indított jelentős beruházásokkal, kiszolgálási modell továbbfejlesztésével - a megváltozott bankolási szokásokhoz és új ügyféligényekhez igazodva - pedig a jövő fenntartható fejlődését készítették elő - tette hozzá.
MTI