December második hetében az amerikai vásárlók 48 százalékkal több pénzt költöttek el az interneten, mint egy évvel korábban, így a forgalom elérte a közel 3 milliárd dollárt, adta közzé a Goldman Sachs, a Harris Interactive és a Nielsen NetRatings közös tanulmánya. Az Amazon.com, amely sikerét az ingyenes szállítással is növelte, karácsony után közölte, hogy minden idők legforgalmasabb ünnepi vásárát bonyolította le.
A legnépszerűbb terméknek a ruházati cikkek bizonyultak, amelyekre 3,7 milliárdot költöttek a világhálón az emberek, ami 40 százalékos növekedést jelent. Még ennél is jelentősebb bővülést produkált a DVD értékesítés, amelyekből 46 százalékkal többet értékesítettek és 1,6 milliárd dollárnyi bevételt realizáltak az e-kereskedők.
A karácsonyi szezonban 2 milliárd dollárnál több bevételt eredményezett a hagyományos- és videójátékok, továbbá a szorakoztató-elektronikai cikkek. Ennek következtében az USA 2003. évi online forgalma most először várhatóan meghaladja a 100 milliárd dollárt. Mint a Forrester Research adataiból kiderül egy évvel korábban 76 milliárd volt a webáruházak értékesítési bevétele.
Rekordszinten az online kereskedelem
Egy friss felmérés szerint minden korábbinál nagyobb forgalmat bonyolítottak az online áruházak, az Egyesült Államokban a karácsonyi szezon alatt a virtuális boltokban 18,5 milliárd dollárt költöttek.