5p

Magas számokkal rukkolt ki vasárnap a Hungary's Got Talent, ám nézőszámban így is elmaradt a Sztárban sztár mögött. Sokan voltak kíváncsiak a labdarúgó válogatott küszködésére is.

Szombaton elstartolt az RTL Klub talán legfontosabb őszi programja, a Hungary’s Got Talent. Aki annak idején a Csillag születik (Csisz) című tehetségkutatót szerette, vélhetőleg lelkes híve lesz az új műsornak is. Az RTL Klub annak idején a Csisz kifejlesztésekor a Got Talent műsorokat egyfajta mintaként tekintette. Idén pedig az eredeti fejlesztést megvásárolva próbálnak új táncosok és énekesek mellett néhány "különleges figurát" felfedezni. A nagy kérdés a műsor kapcsán természetesen az lesz, hogy vannak-e még az országban tucatszámra ilyen kallódó tehetségek.

Az elmúlt években ugyanis ez a műfaj - függetlenül attól, hogy az RTL Klubon ment, mint az X-Faktor vagy a Csillag születik, esetleg a TV2-n ahogy a Megasztár, a Rising Star vagy éppen a Voice - meg sem tudta közelíteni az első évadok elképesztő számait. Tegyük hozzá, az akkor elért 40, esetleg 50 százalékos közönségarányok főműsoridőben óriási érdeklődést jeleztek, ami a teljes lakosságot tekintve többször is 2 millió feletti nézőszámot takart.

Ezt a közönségarányt a Hungary’s Got Talent csak távolról közelítette, de így is az egyetlen műsor volt a 41. héten, amely 30 százalék feletti közönségarányt ért el. Érdekes módon ez a nézőszámban a második hely megszerzését jelentette, hiszen volt magasabb értéket elérő produkció. A hazai kínálatot ismerők számára nem megelepő talán, hogy a mögöttünk hagyott hét legtöbb nézőjét vonzó műsora a Sztárban sztár volt, amely immár harmadik hete remekel.

A TV2 műsora mind a kereskedelmi célcsoportban, mind a teljes lakosságot tekintve az élen végzett, utóbbi kategóriában viszonylag kényelmes előnnyel. MÍg a 18-49 éveseknél csupán 10 ezres "fórt" tudtak elérni a Got Talent ellenében, addig a Nielsen tévés mérési adatai azt mutatták, hogy a 4 év felettiek körében a Sztárban sztár átlépte a 1,5 milliós szintet, 125 ezer főt verve a konkurens új programjára. A vasárnapot a kereskedelmi célcsoportban így csak "célfotóval nyerte" a TV2, hiszen az RTL filmjét, a Karib tenger kalózai 3-at is nagyon sokan nézték.

Vasárnap játszotta utolsó európa bajnoki selejtezőjét a magyar labdarúgó válogatott, amelynek már csak kisebb tétje volt. Ahhoz, hogy érdekes legyen a csapat meccsének eredménye egy másik találkozónak is szerencsésen kellett volna alakulnia. Utólag tudjuk, hogy a magyar csapattól független találkozó nem azt hozta, ami jó lett volna, így a görög-magyar meccs végeredménye irreleváns lett. Fontos volt ugyanakkor a csütörtök este játszott Feröer-szigetek elleni selejtező, amelyet nyögvenyelősen, de megnyert Magyarország, így biztosítva, hogy legalább a pótselejtezőkig eljutottak a focistáink. A nézettségi adatokat vizsgálva a meccsek ugyanakkor - szerintünk legalábbis - a látottaknál érdekesebbek voltak. A csütörtöki és a vasárnapi összecsapás ugyanis mind a kereskedelmi célcsoportban, mind a teljes lakosságot tekintve szinte azonos számú nézőt érdekelt. Előbbi mutatónál ezer főnél kisebb különbséget mért a Nielsen, míg a magasabb nézőszámmal dolgozó kategóriában is csak 7 ezer ember volt a differencia.

Ami a két nagy kereskedelmi csatorna versengését illeti, a heti számokat nézve az RTL Klub ismét ellépett a TV2-től. Az utóbbi két hét szorosabb versengése után ez leginkább a hétköznapok jobb számainak köszönhető. Az RTL Klubon egy hete elstartolt Konyhafőnök ugyanis újfent kitett magáért, és a 41. héten a 18-49-es korosztály körében felállított nézettségi lista első 20 helyéből négyet is A Konyhafőnök szerzett meg, ráadásul az ebben a műsorsávban korábban sugárzott Egy perc és nyersz számait is felülmúlta. Eközben, ha nem is látványosan, de picit visszaesett a TV2 egyik legerősebb hétköznapi produkciója, az Ezek megőrültek.

Nem tették viszont meg a konkurenseknek ezt a szívességet az RTL Klub napi sorozatai, amelyek magabiztosan nyerik sávjaikat. Az Éjjel-nappal Budapest (amely a fent említett Ezek megőrültekkel egy időben látható) legnézettebb adása október 8-án, csütörtökön volt, ekkor 20,4 százalékos közönségarányt ért el a kereskedelmi célcsoportban. A Barátok közt közönségaránya az elmúlt hetekhez képest emelkedett, szintén csütörtökön érte el a legjobb számait, amikor az éppen tévé előtt ülők 25,6 százaléka követte a Mátyás király tér lakóinak történetét, ez a múlt hét harmadik legnézettebb műsora volt a 18-49-es korosztályban.

A fentieknek is köszönhetően a kereskedelmi célcsoportban hat estét nyert az RTL Klub, míg egy alkalommal, vasárnap a TV2-t követték a legnagyobb arányban a készülékek előtt ülők. A 41. héten a 18-49-es korcsoportban főműsoridőben (19-23 óra között) az RTL Klub műsorait átlagban a készüléket nézők átlagosan 21,6 százaléka követte. A TV2-t a nézők 12,8 százaléka nézte. A képzeletbeli dobogó harmadik fokára ezúttal a F+ (5,7% SHR) léphetett fel, míg a Cool (5% SHR) továbbra is a negyedik hellyel kell, hogy beérje. A Viasat3 (3% SHR) és a Duna TV (3% SHR) fej-fej mellett végzett, és egyik sem tudott érdemben elmozdulni az egy héttel korábbiakhoz képest.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!