Szombaton elstartolt az RTL Klub talán legfontosabb őszi programja, a Hungary’s Got Talent. Aki annak idején a Csillag születik (Csisz) című tehetségkutatót szerette, vélhetőleg lelkes híve lesz az új műsornak is. Az RTL Klub annak idején a Csisz kifejlesztésekor a Got Talent műsorokat egyfajta mintaként tekintette. Idén pedig az eredeti fejlesztést megvásárolva próbálnak új táncosok és énekesek mellett néhány "különleges figurát" felfedezni. A nagy kérdés a műsor kapcsán természetesen az lesz, hogy vannak-e még az országban tucatszámra ilyen kallódó tehetségek.
Az elmúlt években ugyanis ez a műfaj - függetlenül attól, hogy az RTL Klubon ment, mint az X-Faktor vagy a Csillag születik, esetleg a TV2-n ahogy a Megasztár, a Rising Star vagy éppen a Voice - meg sem tudta közelíteni az első évadok elképesztő számait. Tegyük hozzá, az akkor elért 40, esetleg 50 százalékos közönségarányok főműsoridőben óriási érdeklődést jeleztek, ami a teljes lakosságot tekintve többször is 2 millió feletti nézőszámot takart.
Ezt a közönségarányt a Hungary’s Got Talent csak távolról közelítette, de így is az egyetlen műsor volt a 41. héten, amely 30 százalék feletti közönségarányt ért el. Érdekes módon ez a nézőszámban a második hely megszerzését jelentette, hiszen volt magasabb értéket elérő produkció. A hazai kínálatot ismerők számára nem megelepő talán, hogy a mögöttünk hagyott hét legtöbb nézőjét vonzó műsora a Sztárban sztár volt, amely immár harmadik hete remekel.
A TV2 műsora mind a kereskedelmi célcsoportban, mind a teljes lakosságot tekintve az élen végzett, utóbbi kategóriában viszonylag kényelmes előnnyel. MÍg a 18-49 éveseknél csupán 10 ezres "fórt" tudtak elérni a Got Talent ellenében, addig a Nielsen tévés mérési adatai azt mutatták, hogy a 4 év felettiek körében a Sztárban sztár átlépte a 1,5 milliós szintet, 125 ezer főt verve a konkurens új programjára. A vasárnapot a kereskedelmi célcsoportban így csak "célfotóval nyerte" a TV2, hiszen az RTL filmjét, a Karib tenger kalózai 3-at is nagyon sokan nézték.
Vasárnap játszotta utolsó európa bajnoki selejtezőjét a magyar labdarúgó válogatott, amelynek már csak kisebb tétje volt. Ahhoz, hogy érdekes legyen a csapat meccsének eredménye egy másik találkozónak is szerencsésen kellett volna alakulnia. Utólag tudjuk, hogy a magyar csapattól független találkozó nem azt hozta, ami jó lett volna, így a görög-magyar meccs végeredménye irreleváns lett. Fontos volt ugyanakkor a csütörtök este játszott Feröer-szigetek elleni selejtező, amelyet nyögvenyelősen, de megnyert Magyarország, így biztosítva, hogy legalább a pótselejtezőkig eljutottak a focistáink. A nézettségi adatokat vizsgálva a meccsek ugyanakkor - szerintünk legalábbis - a látottaknál érdekesebbek voltak. A csütörtöki és a vasárnapi összecsapás ugyanis mind a kereskedelmi célcsoportban, mind a teljes lakosságot tekintve szinte azonos számú nézőt érdekelt. Előbbi mutatónál ezer főnél kisebb különbséget mért a Nielsen, míg a magasabb nézőszámmal dolgozó kategóriában is csak 7 ezer ember volt a differencia.
Ami a két nagy kereskedelmi csatorna versengését illeti, a heti számokat nézve az RTL Klub ismét ellépett a TV2-től. Az utóbbi két hét szorosabb versengése után ez leginkább a hétköznapok jobb számainak köszönhető. Az RTL Klubon egy hete elstartolt Konyhafőnök ugyanis újfent kitett magáért, és a 41. héten a 18-49-es korosztály körében felállított nézettségi lista első 20 helyéből négyet is A Konyhafőnök szerzett meg, ráadásul az ebben a műsorsávban korábban sugárzott Egy perc és nyersz számait is felülmúlta. Eközben, ha nem is látványosan, de picit visszaesett a TV2 egyik legerősebb hétköznapi produkciója, az Ezek megőrültek.
Nem tették viszont meg a konkurenseknek ezt a szívességet az RTL Klub napi sorozatai, amelyek magabiztosan nyerik sávjaikat. Az Éjjel-nappal Budapest (amely a fent említett Ezek megőrültekkel egy időben látható) legnézettebb adása október 8-án, csütörtökön volt, ekkor 20,4 százalékos közönségarányt ért el a kereskedelmi célcsoportban. A Barátok közt közönségaránya az elmúlt hetekhez képest emelkedett, szintén csütörtökön érte el a legjobb számait, amikor az éppen tévé előtt ülők 25,6 százaléka követte a Mátyás király tér lakóinak történetét, ez a múlt hét harmadik legnézettebb műsora volt a 18-49-es korosztályban.
A fentieknek is köszönhetően a kereskedelmi célcsoportban hat estét nyert az RTL Klub, míg egy alkalommal, vasárnap a TV2-t követték a legnagyobb arányban a készülékek előtt ülők. A 41. héten a 18-49-es korcsoportban főműsoridőben (19-23 óra között) az RTL Klub műsorait átlagban a készüléket nézők átlagosan 21,6 százaléka követte. A TV2-t a nézők 12,8 százaléka nézte. A képzeletbeli dobogó harmadik fokára ezúttal a F+ (5,7% SHR) léphetett fel, míg a Cool (5% SHR) továbbra is a negyedik hellyel kell, hogy beérje. A Viasat3 (3% SHR) és a Duna TV (3% SHR) fej-fej mellett végzett, és egyik sem tudott érdemben elmozdulni az egy héttel korábbiakhoz képest.
mfor.hu