A DB elnöke a múlt héten Angela Merkel kancellár oroszországi látogatása alkalmából már aláírt egy megállapodást az orosz vasút képviselőivel Tomszkban egy logisztikai vegyesvállalat létrehozataláról.
Az elnök utalt arra, hogy a transzszibériai vasútvonalon jelenleg maximum 20 percenként közlekedik egy tehervonat. Ez azt jelenti, hogy még vannak lehetőségek az Európát Ázsiával összekötő vonalon.
Mongólia-Németország 9 nap alatt
A német vasúttársaság tavaly próbaképpen elindított egy tehervonatot a belső-mongóliai Hohhotból Duisburgba, s a következő célpont Sanghaj. Mehdorn elmondása szerint a kilenc napig tartó út két héttel rövidebb, mint ha hajón szállították volna az árút.
Már vannak olyan autóipari cégek, amelyek érdeklődnek a szárazföldi szállítás lehetőségei iránt, ami természetesen nem helyettesítheti a hajóval, illetve repülővel való szállítást, de fontos kiegészítője lehet annak.