1p

Hamarabb hazahozná az uniós pénzeket egy Tisza-kormány, mint az Orbán-kormány?
Maradt még szövetségese Magyarországnak Európában?

Online Klasszis Klub élőben Szent-Iványi Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves külpolitikai szakértőt!

2025. július 30. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Deutsche Bahn (DB) azt tervezi, hogy a kínai vasúttal együttműködésben bővíti a vasúti szállítást a két ország között. A német államvasutak elnöke, Hartmut Mehdorn nem tartja kizártnak, hogy 2008-tól napi rendszerességgel közlekedjenek vonatok Németország és Kína között.

A DB elnöke a múlt héten Angela Merkel kancellár oroszországi látogatása alkalmából már aláírt egy megállapodást az orosz vasút képviselőivel Tomszkban egy logisztikai vegyesvállalat létrehozataláról.

Az elnök utalt arra, hogy a transzszibériai vasútvonalon jelenleg maximum 20 percenként közlekedik egy tehervonat. Ez azt jelenti, hogy még vannak lehetőségek az Európát Ázsiával összekötő vonalon.

Mongólia-Németország 9 nap alatt

A német vasúttársaság tavaly próbaképpen elindított egy tehervonatot a belső-mongóliai Hohhotból Duisburgba, s a következő célpont Sanghaj. Mehdorn elmondása szerint a kilenc napig tartó út két héttel rövidebb, mint ha hajón szállították volna az árút.

Már vannak olyan autóipari cégek, amelyek érdeklődnek a szárazföldi szállítás lehetőségei iránt, ami természetesen nem helyettesítheti a hajóval, illetve repülővel való szállítást, de fontos kiegészítője lehet annak.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!