Ebben a munkában talán Sármellék áll a legjobban, hiszen idén 80, jövőre pedig várhatóan 150 ezren fordulnak meg a légibázison. A repülőteret üzemeltető Cape Clear Aviation Kft. az elmúlt másfél évben 2,5 milliárd forintot fordított fejlesztésre, ebből új terminálépületet, automatikus leszállássegítő berendezést (ILS) és pályafényrendszert építettek.
Debrecen és Pécs
Debrecen eddig 4 milliárd forintot költött a reptérre, a következő "nagy ugrás" pedig egy logisztikai központ kialakítása lehet. Bár a járatok kihasználtságán még volna mit javítani, mindenképpen jelentős lépés, hogy az OLT légitársaság Debrecen-Budapest járat megnyitásával bekapcsolta a repülőteret a nemzetközi menetrend szerinti légi forgalomba.
A pécsiek hasonló sikernek örülhetnek: a baranyai várost az osztrák légitársaság kötötte össze Béccsel. Az új terminálépületet március végén adták át, a bővítésre körülbelül négymilliárd forintot költöttek. Ugyanakkor Debrecenhez hasonlóan még itt is sokat kell tenni azért, hogy a környéken élők innen induljanak el külföldi útjaikra, és ne autózzanak órákat a nagyobb nemzetközi repülőterekig - írta a Népszabadság.