1p

Az azonnali üzenetküldő szolgáltatásokat használó kínaiak száma elérte a 828,6 milliót a 2006-os második negyedévben, ami 11 százalékos növekedést jelent. A valóban aktív hozzáférések száma 295 millió, ami 13,78 százalékos emelkedés.

A felmérést végző cég szerint az emelkedés nagy része annak köszönhető, hogy a megfelelő szoftvereket, szolgáltatásokat kínáló cégek növelték a promóció mértékét. A közeljövőre kevés változás jósolható előre, hiszen a piac egyszerűen nem tud túl sok vállalatot "eltartani" - írja az eMarketer.

A kisebb szolgáltatóknak és az újonnan belépőknek nehéz dolguk lesz, mert a jelentős társaságok már komoly előnnyel rendelkeznek, s így "elnyomhatják" a kisebbeket. Ezt a nézetet egy másik elemzés is alátámasztja, melyből kiderül, hogy a piac több mint kétharmadát (78,8 százalékot) egyetlen cég, a Tencent birtokolja. Piaci részesedés tekintetében egyébként az MSN Messenger a második 13 százalékkal, a harmadik pedig a Taobao Wangwang messze lemaradva, 2,1 százalékkal.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!