2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Romániai és magyarországi honatyák és önkormányzati vezetők közös lobbit indítanak azért, hogy folytatódjon az észak-erdélyi autópálya építése - írja a Krónika című kolozsvári napilap pénteki számában.

Cornel Popa nemzeti liberális párti (PNL) bihari szenátor csütörtökön kezdeményezte, hogy a legközelebbi román-magyar közös kormányülésen kerüljön napirendre az autópálya ügye, folytatódjon az észak-erdélyi autópálya Bihar megyei szakaszán a jelenleg szinte teljesen szünetelő építkezés.

Az építési terület bejárásán részt vett több helyi önkormányzati vezető, Michael Swinford, az autópálya projektmenedzsere, Muraközy István berettyóújfalui és Arnóth Sándor püspökladányi alpolgármester, továbbá Vitányi István fideszes országgyűlési képviselő.

A Krónika cikkéből kiderül, hogy most egyetlen olyan része van a sztráda Bihar megyei szakaszának, amelyiken munka folyik. A Berettyószéplak melletti völgyhidat még ebben az évben befejezik Ion Pantelimon, a román Országos Autóút és Autópálya Társaság regionális igazgatója szerint.

Amennyiben átadják, az 1800 méteres műtárgy, Románia legnagyobb közúti völgyhídja, a semmiből vezet majd a semmibe, mert az autópálya két, a viadukthoz csatlakozó szakasza az átadásig biztosan nem készül el.

Az Erdély Online internetes hírportál (www.erdon.ro) által is idézett Popa szerint már most is több mint százmillió euró (28 milliárd forint) kellene csak arra Bihar megyében, hogy az eddig elvégzett munka állaga ne romoljon tovább.

A terepbejárás résztvevői, helyi és magyarországi önkormányzati vezetők és politikusok Berettyószéplakon aláírták azt a memorandumot, amelyben a román kormánytól az építkezés felgyorsítását kérik.

A román állam 2003-ban kötött szerződést az amerikai Bechtel céggel a magyar határon lévő Bors és Brassó közötti 415 kilométer hosszú észak-erdélyi autópálya megépítéséről, amelynek 2013 végéig kellene elkészülnie. Az első, 42 kilométeres, Kolozsvárt elkerülő szakaszt Gyalu és Torda között 2009 decemberében adták át.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!