A következő tíz évben az Auchan mintegy húsz hipermarketet tervez nyitni Romániában, átlagosan évi kettőt. Egy-egy áruházának beruházási költségei elérik a 30-40 millió eurót. Romániában jelenleg a francia Carrefour és a Cora uralja a hipermarketpiacot, két-két bukaresti áruházzal.
Az Auchan Magyarország a múlt évi több mint 185 milliárd forintos forgalomhoz képest az idén 5-7 százalékos növekedést vár, számítva a vásárlóerő valószínű csökkenésére és a verseny további növekedésére. Jean Paul Filliat vezérigazgató korábban elmondta: immár két éve az ennél nagyobb ütemű forgalombővülés csak álom. "A Lidl piacra lépésével megjelent Magyarországon is az úgynevezett kemény diszkontlánc, és jön az Aldi is" - utalt a verseny fokozódására a vezérigazgató.
A benzinár is hatással van a növekedésre
A növekedés ütemének határt szab a benzin árának folyamatos emelkedése is, hiszen a vásárlók több mint 70 százaléka gépkocsival érkezik a cég jelenleg meglévő tíz áruházába.
A társaság jelenleg mintegy 130 ezer négyzetméter eladótérrel rendelkezik Magyarországon. Két újabb áruház megépítéséhez már megvásárolták a telket, a Ferihegyi repülőtér közelében 55 hektár, Maglódon pedig 42 hektár területű ingatlant vettek meg. A tervek szerint mindkét áruház legkésőbb 2008-ra elkészül.