Ruhaneműk vásárlását szükséges kötelességnek tartja tíz magyar közül négy. Majdnem ugyanekkora azok aránya, akikre megnyugtató, pozitív hatást gyakorol a ruha vagy cipő beszerzése. Mindössze 2 százalék mondja azt, hogy kedvenc időtöltése a ruhavétel, amit viszont 6 százalék kifejezetten utál.

Az élelmiszervásárlást megnyugtatónak, pozitívnak tartja a válaszadók 38, szükséges kötelezettségnek pedig 36 százaléka. Kedvenc időtöltései közé sorolja 4 százalék, míg 2 százalék élelmiszerboltba sem szeret menni.

Ha összehasonlítjuk a ruházati cikk és az élelmiszer vásárlásának megítélését, akkor azt látjuk, hogy utóbbi több embernek okoz kifejezetten örömet. Ugyanakkor a ruhafélék megvétele inkább gyakorol megnyugtató, pozitív hatást.
Egész Európát tekintve: "Utál" ruhaneműt beszerezni a britek és hollandok 11-11, valamint a belgák 10 százaléka. Ezek Európában a legmagasabb arányok. Kedvenc időtöltése viszont a ruhavásárlás a csehek 16, olaszok 14, németek és spanyolok 13-13 százaléka számára. Élelmiszert Európában legnagyobb arányban a csehek (22 százalék), lengyelek (16 százalék), svájciak (12 százalék) és németek (10százalék) szeretnek vásárolni.