A város vezetése szerint a 17 kilométeres szakasz 30-40 milliárd koronás (1-1,4 milliárd eurós) építési költségének oroszlánrészét az államnak kellene állnia. Arra hivatkoznak, hogy a légikikötő állami tulajdonban van, ráadásul a hasonló metróépítések 40-60 százalékát Európa-szerte a központi büdzséből finanszírozzák. Ettől csak akkor hajlandók eltérni, ha Prága megkapja reptere tulajdonjogát.
Ezzel szemben a cseh közlekedési minisztérium szerint a földalatti a város tulajdona, így annak fejlesztését is az önkormányzatnak kell fedeznie. Különösen, mivel az új vonal nemcsak a légikikötőt köti be a metróhálózatba, hanem azt a mintegy 200 ezer embert is, akik Prága hatodik kerületében laknak.
A minisztérium jelenleg 420 millió koronával járul hozzá a főváros tömegközlekedésének üzemeltetéséhez, ez nagyjából az összes kiadás egytizedét jelenti. A polgármester szerint azonban ez nem csupán abszolút összegben, de nemzetközi összevetésben is roppant alacsony, mivel például Rómában 70, Amszterdamban pedig 90 százalék a központi támogatás aránya - számol be a Világgazdaság.