Winkler János elmondta: az idén a fő cél az volt, hogy sikeresen, a hatékonyságuk és az ügyfélkiszolgálásuk színvonalának csökkenése nélkül integrálódjanak a Magyar Telekom szervezeti rendszerébe, illetve teljesítsék az előírt pénzügyi és gazdasági elvárásokat.
A vezérigazgató-helyettes az idei évről közölte: a T-Mobile piaci részesedése október végén 44,7 százalék volt, tavaly decemberben 45 százalék. A 0,3 százalékos visszaesést Winkler János nem tartja rossznak, hiszen korábban a vállalat elszenvedett már 2,4 százalékos éves szintű veszteséget is, s a legkisebb előfizetői arány csökkenése is 1,2 százalék volt eddig. Hozzátette: az aktív SIM-kártyákat tekintve a visszaesés csupán 0,04 százalék volt. A vállalati piacon 50-54 százalék körüli a T-Mobile részesedése, míg a TOP 500 vállalatot tekintve 60-65 százaléknyi.
A vezérigazgató-helyettes elmondta azt is, hogy folyamatosan nő az előfizetői szerződéses állományuk, a post paid ügyfelek aránya már eléri a 35-36 százalékot. Az elmúlt időszakban megváltozott a készüléktámogatási rendszer is: az alsó kategóriás mobilok esetében gyakorlatilag megszűnt, míg a középkategóriás készülékek esetében 20-25 százalék körüli.
Kérdésekre válaszolva elhangzott: a cég egy előfizetőre eső átlagos havi árbevétele (ARPU) jelenleg 4897 forint, ami egy évvel ezelőtt csupán 20 forinttal volt több. A bevétel 15-16 százaléka adatátvitelből származik, a többi hangalapú forgalom.
A T-Mobile sikeresnek ítéli az adatkártyákkal együtt hirdetett noteszgép promócióját is: eddig négyezer ilyen gépet adtak el, míg az év végéig ez a szám hat-hétezerre emelkedik. A társaságnak a mobil internetet tekintve 28-30 százalékos HSDPA lefedettsége van a lakosság körében: ez a technológia kell ahhoz, hogy a 3G-és hálózatok gyors adatletöltést tegyenek lehetővé. Jövőre 45-50 százalékra nő a lefedettségi arány.