A fentiek következménye a XXI. század vállalatára nézve a következők: társadalmi szerepvállalás (nem elég a tőke megtérülésére, a környezetére is oda kell figyelnie!); a nemzetközi versenyképesség, mint feltétel jelenik meg; a vezetés/szervezés kettős alapja szintén létfeltétel; és az "új gazdaság" régi és új szabályok megismerését és megértését követeli meg.
Mindezekből fakadóan a XXI. századi vállalat akkor sikeres, ha (sok egyéb mellett, de ez hat szempont biztos, hogy szükséges) egyre erőteljesebben stratégiákban gondolkozik, legyen szó bármilyen kisvállalatról. Találja meg a proaktivitás és a reaktivitás optimális arányát (újat hozni fontos, de nem lehet figyelmen kívül hagyni, hogy mások mit találnak ki). És fölényes tudás kell ma már a vállalat működtetéséhez, mind gazdasági mind műszaki téren. Továbbá kell, hogy legyen üzleti etikája. S új viszonyra van szükség az oktatáshoz, képzéshez, amit szó szerint folyamatossá kell tenni. Ami nem mellett meg kell teremteni a szervezeti tanulás feltételrendszerét.
Sikeres vállalat modellje a XXI. században
Az elkerülhetetlen változások receptjét ígérte előadásának címével Chikán Attila, a Budapesti Közgazdaságtudományi és Államigazgatási Egyetem rektora, a Piac és Profit 2003. június 3-i konferenciájának plenáris ülésén.