Mely cégek áldoztak a kultúrára?
30 millió a szponzoroktól
A mobilóriás megnyerésével akár két legyet is üthetnek a szervezők egy csapásra: anyagi hozzájárulásuk sokat dobhat a döcögős költségvetésen, miközben a legújabb technológiát kulturális célra népszerűsítik, meghonosítva a mobilfilmkészítés műfaját. De mivel a filmfesztivál lebonyolítási költségei jelentős mértékben megterhelték volna a Völgy költségvetést, ezért a szervezést a Godot Kulturális és Művésztámogató Kht. vállalta fel, amely a a Godot Kávéházat és a Duma Színházat is működteti.
Kevés lehetőség a bevétel növelésére
A Völgy jó adottságai bizonyos szempontból hátrányt is jelentenek, ugyanis - a Sziget Fesztiváltól eltérően - itt a szervezők kezében nincs egy olyan jól körülhatárolható terület, amelyet bérbe lehetne adni. A helyszínek részben magán, részben önkormányzati kézben vannak, így a bevétel is az ő kasszájukat gyarapítja. A jegyárakat pedig a rendezvény szellemisége miatt alig emelik a szervezők.
Az idei évben is mindössze 1700 forint lesz egy napijegy, szemben például a Sziget Fesztivál 6 ezer forintos árával. "Még mindig azt valljuk, hogy a kultúrának ingyenesnek kell lennie" - fogalmazott Hegedűs Miklósné. Úgy tűnik azonban, hogy a józan ész és az anyagi szükség életre hívott némi változtatást. Ennek köszönhető, hogy idén a 6 év felettiek az összes kiállítást csak napijeggyel látogathatják. A települések között üzemelő csigabusz azonban változatlanul ingyenes marad.
Istvánko Viktória