3p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Egymást követő második hónapban sikerült az európai új autók piacának növekedést regisztrálni, amire 2011 óta nem volt példa.

Az Európai Autógyártók Szövetségének (ACEA) legfrissebb statisztikája szerint a szeptemberi 5,4 százalékos növekedés után októberben 4,7 százalékkal tudott bővülni a regisztrált új autók száma. Bár ezzel leginkább csak egy halvány reménysugárnak tekinthető a várt fellendülést illetően, hiszen az első 10 hónap még így is 3,1 százalékos mínuszt mutat 2012 azonos időszakához képest.

Az egyes tagállamokat tekintve az október Szlovákia, Hollandia és Spanyolország hónapja volt, hiszen minden esetben több mint 30 százalékos bővülést regisztráltak. Magyarországon az ACE által közölt 5125 új, regisztrált autó 26,7 százalékkal haladja meg a 2012 októberi adatot. Ezzel a kiemelkedő adattal egyébként a negyedikek vagyunk a felállított rangsorban. Megfigyelhető egyébként, hogy az országok többségében sikerült, még ha csak kis mértékkel is, de növekednie a piacnak. Ellenben Cipruson 34,1 százalékos volt a visszaesés mértéke, bár az is tény, hogy a ciprusi autópiacon méretéből fakadóan nem nehéz látványos változásokat elérni. Októberben mindössze 524 új autót regisztráltak.

(Forrás: ACEA)

Tarolt a Skoda és a Mazda októberben

Ami a gyártók szerinti lebontást illeti, közülük a PSA-csoporthoz köthető regisztrációk volumene esett vissza egy kicsit, 0,9 százalékkal kevesebb új autót regisztráltak ugyanis idén októberben, mint tavaly. Ennél pedig még nagyobb zsugorodást kellett elkönyvelnie a Fiat-csoportnak, hiszen az októberi 58 757-es szám 7,3 százalékkal múlja alul az egy évvel korábbi teljesítményt. A legnagyobb növekedés viszont a Renault-csoporthoz kapcsolódik, 14,8 százalékos, melyet nagyobb mértékben köszönhet a Daciának (+16,8 százalék), a Renault regisztrációk száma ugyanis egy kicsit szerényebb mértékben, 14,1 százalékkal növekedett. A Toyota 17 százalékkal, a Volkswagen 5,8-cal, a Daimler pedig 7,2 százalékkal bővült.

A márkákat nézve, kiemelkedik a Skoda, melyből 23,7 százalékkal regisztráltak több új autót idén októberben tavalyhoz képest, egészen pontosan 45 377 darabot. De a Mazda is szárnyra kapott, hiszen a 10 087 új regisztrált jármű 59 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbi teljesítményt. Jelentős a bővülés még a Lexus esetében is, 29,9 százalékos, ám ebben az esetben igen alacsony egyébként a regisztrációk száma, októberben mindössze 2162 került az utakra. A közkedveltebb márkák közül a Hyundai regisztrációk száma 1,9, a Citröené 3,8-cal, az Audié pedig 0,2 százalékkal csökkent.

Ha az első tíz hónap összesített eredményét nézzük, akkor az idei év slágere egyértelműen a Dacia, hiszen 20,2 százalékkal regisztráltak több új autót tavalyhoz képest. Ezzel szemben az Alfa Romeóból és a Lanica/Chryslerből kezdenek "kiszeretni" az európaiak, hiszen sorrendben 30 és 22,2 százalékkal kevesebb volt belőlük az új autók regisztrációja.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!