2p

A nyugat-európai EADS repülőgépgyártó konzorcium 2010-től tervezi az Airbus gépek összeszerelést Kínában.

Az EADS németországi vezetője, Thomas Enders a Focus német gazdasági magazinban azt mondta, hogy már vizsgálják az A320-as modellek összeszerelésének lehetőségét. A tervek szerint havonta négy gépet gyártanának Kínában. Az ázsiai országnak a következő 15 évben 2000 új repülőgépre lesz szüksége, "ezt az igényt csak Európából nem tudjuk kielégíteni, szükségünk van a helyi kapacitások kiépítésére is" - mondta Enders, hozzátéve, hogy a kínai összeszerelés alapfeltétele, hogy a know-how megfelelő védettséget kap Kínában.

A társaság igazgatója a lapnak nyilatkozva konkrétumokkal nem rukkolt elő, az üzem helyére vonatkozóan például továbbra sem született döntés. A legutóbbi információk szerint négy város verseng ezért. A Pekinghez közel eső kikötőváros, Tianjin, az ország belső részében található, és ma is repülőgép-ipari városnak számító Xian, valmint Sanghaj és a Hong-Kong melletti Zhuhai város került szóba - írta korábban az mfor.hu.

A távol-keleti piacok jelentőségét persze nem csak az Airbus érzékeli, a Boeing is jelentős erőfeszítéseket tesz az ázsiai vásárlók megnyerése érdekében, az amerikai cég a másik rendkívül gyorsan növekvő gazdaság, India vezetésével igyekszik minél jobb kapcsolatok kialakítására. Az ügyesebben lobbizó és jobb értékesítési eredményeket felmutató cég a maga javára billentheti a mérleget a meglehetősen éles versenyben. A következő két évtizedben ugyanis az ázsiai térségből várhatóan 7200 új gépre, 770 milliárd dollár értékben érkezik majd megrendelés.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!