A társaság igazgatója a lapnak nyilatkozva konkrétumokkal nem rukkolt elő, az üzem helyére vonatkozóan például továbbra sem született döntés. A legutóbbi információk szerint négy város verseng ezért. A Pekinghez közel eső kikötőváros, Tianjin, az ország belső részében található, és ma is repülőgép-ipari városnak számító Xian, valmint Sanghaj és a Hong-Kong melletti Zhuhai város került szóba - írta korábban az mfor.hu.
A távol-keleti piacok jelentőségét persze nem csak az Airbus érzékeli, a Boeing is jelentős erőfeszítéseket tesz az ázsiai vásárlók megnyerése érdekében, az amerikai cég a másik rendkívül gyorsan növekvő gazdaság, India vezetésével igyekszik minél jobb kapcsolatok kialakítására. Az ügyesebben lobbizó és jobb értékesítési eredményeket felmutató cég a maga javára billentheti a mérleget a meglehetősen éles versenyben. A következő két évtizedben ugyanis az ázsiai térségből várhatóan 7200 új gépre, 770 milliárd dollár értékben érkezik majd megrendelés.