2p

Az Európai Bizottsághoz fordul vizsgálatért az Európai Légitársaságok Szövetsége (AEA). Azt kifogásolják a szövetségbe tömörült cégek, hogy az olajvállalatok túl magas áron adják nekik a kerozint - közölte Ulrich Schultrue-Strathaus, a szövetség titkára. Az üzemanyagköltség az AEA-tagok üzemi kiadásának 26 százalékát teszi ki - fűzte hozzá Francoise Humbert, a szervezet szóvivője.

Az osztrák Austrian Airlines arról értesítette a hazai trösztellenes hatóságot, hogy az állami kézben lévő OMV csoport kihasználja meghatározó helyzetét a kerozinpiacon, és évente 35 millió euróval (45 millió dollárral) magasabb áron szállítja a hajtóanyagot a társaságnak - írja a Világgazdaság. Az Austrian Airlines utoljára májusban emelte - 10 euróval, 62-re - a jegyenkénti pótdíjat.

A francia-holland tulajdonú Air France-KLM-nek az egekben lévő nyersolajárak miatt az útvonalankénti pótdíjat 1-7 euró közötti összeggel kell emelnie. A Malév útvonalain differenciált pótdíjat alkalmaz: az európai útvonal-szakaszokon ez 19 euró, a tengerentúliakon pedig 45 euró. A drágulás az állami kézben lévő cseh CSA légivállalatot és a tengerentúli társaságokat is érinti: az US-Airlines a héten szintén bejelentette az áremeléseket - olvasható a Világgazdaságban.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!