3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A versenyképesség megteremtése a vállalatok társadalmi felelősségvállalását is feltételezi - mondta Lakatos Sándor, a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium CSR igazgatója a tárca és az ENSZ Fejlesztési Programja (UNDP) közös sajtókonferenciáján.

Az ENSZ Fejlesztési programja (United Nations Development Programme) 2007 januárjában indította el az első regionális CSR (Corporate Social Responsibility - vállalatok társadalmi felelősségvállalása) projektjét, melynek célja, hogy a vállalatok társadalmi felelősségvállalásban nyert tapasztalatai eljussanak az Európai Unió új tagállamaiba és tagjelölt országaiba. Magyarország mellett Bulgária, Lengyelország, Szlovákia, Horvátország, Macedónia, Törökország és a projektet összefogó Litvánia vesznek részt, melyet az említett államok UNDP képviseletei koordinálnak.

Braun Róbert, a projekt nemzetközi szakértője hangsúlyozta, hogy a magyarországi vállalatoknak nem teljesen idegen a felelős vállalati magatartás fogalma, bár még hosszú utat kell még megtenniük ahhoz, hogy ez olyan általános szempont legyen, mint a fejlett országokban. Hozzátette, céljuk, hogy a cégek az üzleti működés részeként kezeljék a társadalmi felelősségvállalás kérdését.

Az Európai Bizottság által támogatott projektet Magyarországon a budapesti UNDP iroda valósítja meg a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium, a KÖVET-INEM Hungária Egyesület, a tudatos Vásárlók Egyesülete és a Levegő Munkacsoport közreműködésével. A keddi konferencián elhangzó észrevételek és javaslatok figyelembevételével véglegesített tanulmányt 2007. június 26-án Brüsszelben a nyolc ország együttesen mutatja be az Európai Uniónak.

A témában a Magyarországra vonatkozó alaptanulmány elkészítésére a TÁRKI és a Corvinus Egyetem szakértői kaptak megbízást. A kutatás 2007 április-márciusban mintegy hatvan vállalattal és civil szervezettel készített interjúval zajlott, melynek eredményeként kirajzolódott, hogy bár a vállalatok felismerik a társadalmi felelősségvállalás szerepét, a civil szektor még nem elég erős, hogy intenzíven tudjon fellépni Magyarországon a felelőtlen vállalati magatartás ellen.

A kutatást végző csoport a felmérés tapasztalatait összefoglalva sajtókonferencián elmondta, a vizsgált magyarországi vállalatok többsége nem tudja megítélni, hogy a társadalmi és környezeti szempontok üzleti tevékenységbe illesztése milyen költségeket jelent a gazdálkodó szervezet számára, az európai tapasztalatok alapján azonban a programban résztvevők bíznak abban, hogy a CSR Magyarországon is profittermelő tevékenységgé válhat.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!