Az EU új, munkaidőt szabályozó rendelkezései akár 200 millió eurós pluszköltséggel terhelhetik az osztrák vasutat.
A jövőben az osztrák vasútnak (ÖBB) is igazodnia kellene az EU új
munkaidő-szabályozásához, ez azonban jelentős anyagi terheket róna rá. A jelenlegi állapot szerint a vasúti dolgozóknak csupán kevés pluszpénz jár a túlóráért és az éjszakai műszakért, az új szabályozás szerint -amennyiben azt a vasút egy az egyben alkalmazná - ezekért lényegesen többet kellene kapniuk.
Az ÖBB vezetése szerint 100, a szakszervezet szerint pedig 200 millió eurós pluszköltség hárulna a vasútra. A szakszervezetek és a vasút vezetői közt tovább folynak a tárgyalások a kollektív-szerződésről. A munka- és pihenőidőt szabályozó részletekről mindeddig nem sikerült megegyezniük.
(Menedzsment Fórum)
Sokba kerülhet az osztrák vasútnak a munkaidő-reform
Az EU új, munkaidőt szabályozó rendelkezései akár 200 millió eurós pluszköltséggel terhelhetik az osztrák vasutat.