1p

Az EU új, munkaidőt szabályozó rendelkezései akár 200 millió eurós pluszköltséggel terhelhetik az osztrák vasutat.

Az EU új, munkaidőt szabályozó rendelkezései akár 200 millió eurós pluszköltséggel terhelhetik az osztrák vasutat.

A jövőben az osztrák vasútnak (ÖBB) is igazodnia kellene az EU új
munkaidő-szabályozásához, ez azonban jelentős anyagi terheket róna rá. A jelenlegi állapot szerint a vasúti dolgozóknak csupán kevés pluszpénz jár a túlóráért és az éjszakai műszakért, az új szabályozás szerint -amennyiben azt a vasút egy az egyben alkalmazná - ezekért lényegesen többet kellene kapniuk.

Az ÖBB vezetése szerint 100, a szakszervezet szerint pedig 200 millió eurós pluszköltség hárulna a vasútra. A szakszervezetek és a vasút vezetői közt tovább folynak a tárgyalások a kollektív-szerződésről. A munka- és pihenőidőt szabályozó részletekről mindeddig nem sikerült megegyezniük.

(Menedzsment Fórum)

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!