TÁMOGASSA A FÜGGETLEN, MINŐSÉGI ÚJSÁGÍRÁST! TÁMOGASSON MINKET!
2010. szeptember 29. 11:27

A Louis Vuitton Európa legértékesebb márkája, derül ki az Eurobrand közelmúltban közölt tanulmányából. Világszinten továbbra is a Coca-Cola áll az élen, Magyarországon azonban a Túró Rudinak sikerült ledöntenie a trónról az amerikai üdítőgyártó konszernt. Mfor.hu háttér.

Több mint 27 milliárd euróval a Louis Vuitton Európa legértékesebb márkája 2010-ben, állapítja meg a European Brand Institute tanácsadó intézet közelmúltban nyilvánosságra hozott Eurobrand című tanulmánya.

A XIX. század közepén alapított, luxus divatcikkeket gyártó francia cég annak ellenére lett az első, hogy márkaértéke folyamatosan csökken - 2009-ben még 4,7 milliárd, 2008-ban pedig 7,2 milliárd euróval taksálták többre a brandet idénhez képest.

A Louis Vuittonnak egyébként sikerült egy másik, kevésbé vonzó címet is begyűjtenie: ez a világ egyik leggyakrabban hamisított márkája.        

Visszacsúszott a Nokia

A korábbi években rendszeresen a csúcson végző Nokiának idén meg kellett elégednie a második hellyel, miután a finn mobilgyártó márkaértéke egy év alatt csaknem tízmilliárd euróval 25,33 milliárd euróra csökkent.  

A harmadik helyet a Vodafone kaparintotta meg - a szakemberek 25,32 milliárd euróra becsülték a brandjét a brit mobilcégnek, amely így Európa legértékesebb telekom márkájának számít.

Érdekesség, hogy a szektor egy másik óriása, a Deutsche Telekom mindössze a nyolcadik helyet szerezte meg 18 milliárd euróval, ami egymilliárd eurós visszaesést jelent 2009-hez képest. A német vállalatot egyébként még a a spanyol telekommunikációs konszern, a  Telefonica is megelőzte 21,8 milliárd eurós értékkel.

Sörgyárak a legjobbak között

A top 10-ben helyet kapott két söripari óriás, az Inbev és a SAB Miller is - a belga vállalat 23 milliárd euróval a negyedik, a Dél-Afrikában alapított, de londoni székhelyű SAB 17,6 milliárd euróval a kilencedik legértékesebb márkának számít Európában.                 

Szintén befurakodott a legjobb tíz közé két élelmiszeripari konszern: a Lipton, Knorr vagy éppen Rexona márkákkal fémjelzett Unilever 22,2 milliárd euróval az ötödik, míg a Nestle 19,5 milliárd euróval a hetedik helyet csípte meg.

Éppen csak befért a top 10-be a Mercedes-Benz 16,9 milliárd eurós mutatóval - igaz, még így is a német cég Európa legértékesebb autóipari brandje.    

Itthon a Túró Rudi a nyerő

Világviszonylatban egyébként továbbra is amerikai vállalatok uralják a legtöbbet érő márkák rangsorát. Közülük is kiemelkedik a Coca-Cola, amely tíz éve megszakítás nélkül vezeti az  Interbrand listáját.

Igaz, Magyarországon egy tradicionális magyar ternéknek sikerült ledöntenie trónjáról az üdítőipari óriást: a Brand Community Survey szerint jelenleg a Pöttyös Túró Rudi márka éri a legtöbbet hazánkban.

W. B.


mfor.hu

Az Ön bizalma a mi tőkénk

Az mfor.hu hiteles, megbízható és egyedi információt kínál, most, a válság alatt, és békeidőben is. Tényszerű, politikai és gazdasági befolyástól mentes hírekkel es elemzésekkel segítjük a mindennapi tájékozódást, a gazdasági döntéseket. Ez rengeteg időt, utánajárást, ellenőrzést igényel, ami sok pénzbe is kerül - ezért kérjük az Ön segítségét. Kérjük, TÁMOGASSA a független, tényeken alapuló minőségi újságírást, a klasszikus független angolszász újságírói hagyomány folytatását, ahol a tények és a vélemények nem keverednek.