3p

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

A Louis Vuitton Európa legértékesebb márkája, derül ki az Eurobrand közelmúltban közölt tanulmányából. Világszinten továbbra is a Coca-Cola áll az élen, Magyarországon azonban a Túró Rudinak sikerült ledöntenie a trónról az amerikai üdítőgyártó konszernt. Mfor.hu háttér.

Több mint 27 milliárd euróval a Louis Vuitton Európa legértékesebb márkája 2010-ben, állapítja meg a European Brand Institute tanácsadó intézet közelmúltban nyilvánosságra hozott Eurobrand című tanulmánya.

A XIX. század közepén alapított, luxus divatcikkeket gyártó francia cég annak ellenére lett az első, hogy márkaértéke folyamatosan csökken - 2009-ben még 4,7 milliárd, 2008-ban pedig 7,2 milliárd euróval taksálták többre a brandet idénhez képest.

A Louis Vuittonnak egyébként sikerült egy másik, kevésbé vonzó címet is begyűjtenie: ez a világ egyik leggyakrabban hamisított márkája.        

Visszacsúszott a Nokia

A korábbi években rendszeresen a csúcson végző Nokiának idén meg kellett elégednie a második hellyel, miután a finn mobilgyártó márkaértéke egy év alatt csaknem tízmilliárd euróval 25,33 milliárd euróra csökkent.  

A harmadik helyet a Vodafone kaparintotta meg - a szakemberek 25,32 milliárd euróra becsülték a brandjét a brit mobilcégnek, amely így Európa legértékesebb telekom márkájának számít.

Érdekesség, hogy a szektor egy másik óriása, a Deutsche Telekom mindössze a nyolcadik helyet szerezte meg 18 milliárd euróval, ami egymilliárd eurós visszaesést jelent 2009-hez képest. A német vállalatot egyébként még a a spanyol telekommunikációs konszern, a  Telefonica is megelőzte 21,8 milliárd eurós értékkel.

Sörgyárak a legjobbak között

A top 10-ben helyet kapott két söripari óriás, az Inbev és a SAB Miller is - a belga vállalat 23 milliárd euróval a negyedik, a Dél-Afrikában alapított, de londoni székhelyű SAB 17,6 milliárd euróval a kilencedik legértékesebb márkának számít Európában.                 

Szintén befurakodott a legjobb tíz közé két élelmiszeripari konszern: a Lipton, Knorr vagy éppen Rexona márkákkal fémjelzett Unilever 22,2 milliárd euróval az ötödik, míg a Nestle 19,5 milliárd euróval a hetedik helyet csípte meg.

Éppen csak befért a top 10-be a Mercedes-Benz 16,9 milliárd eurós mutatóval - igaz, még így is a német cég Európa legértékesebb autóipari brandje.    

Itthon a Túró Rudi a nyerő

Világviszonylatban egyébként továbbra is amerikai vállalatok uralják a legtöbbet érő márkák rangsorát. Közülük is kiemelkedik a Coca-Cola, amely tíz éve megszakítás nélkül vezeti az  Interbrand listáját.

Igaz, Magyarországon egy tradicionális magyar ternéknek sikerült ledöntenie trónjáról az üdítőipari óriást: a Brand Community Survey szerint jelenleg a Pöttyös Túró Rudi márka éri a legtöbbet hazánkban.

W. B.


mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!