Több mint 27 milliárd euróval a Louis Vuitton Európa legértékesebb márkája 2010-ben, állapítja meg a European Brand Institute tanácsadó intézet közelmúltban nyilvánosságra hozott Eurobrand című tanulmánya.
A XIX. század közepén alapított, luxus divatcikkeket gyártó francia cég annak ellenére lett az első, hogy márkaértéke folyamatosan csökken - 2009-ben még 4,7 milliárd, 2008-ban pedig 7,2 milliárd euróval taksálták többre a brandet idénhez képest.
A Louis Vuittonnak egyébként sikerült egy másik, kevésbé vonzó címet is begyűjtenie: ez a világ egyik leggyakrabban hamisított márkája.
Visszacsúszott a Nokia
A korábbi években rendszeresen a csúcson végző Nokiának idén meg kellett elégednie a második hellyel, miután a finn mobilgyártó márkaértéke egy év alatt csaknem tízmilliárd euróval 25,33 milliárd euróra csökkent.
A harmadik helyet a Vodafone kaparintotta meg - a szakemberek 25,32 milliárd euróra becsülték a brandjét a brit mobilcégnek, amely így Európa legértékesebb telekom márkájának számít.
Érdekesség, hogy a szektor egy másik óriása, a Deutsche Telekom mindössze a nyolcadik helyet szerezte meg 18 milliárd euróval, ami egymilliárd eurós visszaesést jelent 2009-hez képest. A német vállalatot egyébként még a a spanyol telekommunikációs konszern, a Telefonica is megelőzte 21,8 milliárd eurós értékkel.
Sörgyárak a legjobbak között
A top 10-ben helyet kapott két söripari óriás, az Inbev és a SAB Miller is - a belga vállalat 23 milliárd euróval a negyedik, a Dél-Afrikában alapított, de londoni székhelyű SAB 17,6 milliárd euróval a kilencedik legértékesebb márkának számít Európában.
Szintén befurakodott a legjobb tíz közé két élelmiszeripari konszern: a Lipton, Knorr vagy éppen Rexona márkákkal fémjelzett Unilever 22,2 milliárd euróval az ötödik, míg a Nestle 19,5 milliárd euróval a hetedik helyet csípte meg.
Éppen csak befért a top 10-be a Mercedes-Benz 16,9 milliárd eurós mutatóval - igaz, még így is a német cég Európa legértékesebb autóipari brandje.
Itthon a Túró Rudi a nyerő
Világviszonylatban egyébként továbbra is amerikai vállalatok uralják a legtöbbet érő márkák rangsorát. Közülük is kiemelkedik a Coca-Cola, amely tíz éve megszakítás nélkül vezeti az Interbrand listáját.
Igaz, Magyarországon egy tradicionális magyar ternéknek sikerült ledöntenie trónjáról az üdítőipari óriást: a Brand Community Survey szerint jelenleg a Pöttyös Túró Rudi márka éri a legtöbbet hazánkban.
W. B.
mfor.hu