Hozzátette: a szövetség három tagvállalata - a Borsodi Sörgyár, a Dreher Sörgyárak, valamint a Heineken - összesen 6,383 millió hektoliter sört értékesített. Ezek a cégek a magyar sörpiac több mint 90 százalékát képviselik.
Az elnök reményét fejezte ki, hogy az értékesítés növekedése az idén is folytatódik. Kifejtette: ebben szerepet játszik az is, hogy az időjárás és más tényezők ösztönzik-e a sörfogyasztás növekedését.
Csíkné Kovács Klára beszélt arról is, hogy a szakmai szervezet tagvállalatai a múlt évben összesen mintegy 61 milliárd forint adót fizettek be az államkasszába. A szövetség adatai szerint a teljes adóbefizetés 56 százalékát a jövedéki adó tette ki. Emellett a sörgyárak 19 milliárd forint áfát, 1,5 milliárd forint környezetvédelmi termékdíjat és 3,8 milliárd forint bérjellegű járulékot és adót juttattak a magyar költségvetésbe.
Az elnök megjegyezte, hogy közvetlenül a gyártóknál több mint 1700 ember dolgozik, közvetve pedig a sörgyártás mintegy 26.300 munkahelyet jelent a magyar gazdaságban.
MTI