3p

Hol éri a magyar gazdaságot a globális recesszió?
Lehet idén is költségvetési osztogatás? Bóvliba vágják Magyarországot?

Online Klasszis Klub élőben László Csabával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. május 7. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Több jeges teát, égetett szeszes italt, ásványvizet és kávét fogyasztottunk 2004 december és 2005 november között az előző hasonló időszakhoz képest. Ezzel szemben stagnált a sör, a gyümölcs-, illetve zöldséglé, míg a szénsavas üdítőital némileg csökkent, áll az ACNielsen HoReCa (hotel, étterem, catering) szektorban készült felmérésében.

Ásványvíz, jeges tea és őszi a szomjoltó

Az eladott mennyiség tekintetében az üzlettípusok közül az égetett szeszesitaloknál is a kocsmák viszik el a pálmát, 47 százalékkal. Második helyen a minőségi italfogyasztó helyek következnek, harmadikon pedig az éttermek, közel egyforma részaránnyal. A szórakozóhelyekre 5, a szálláshelyekre pedig 4 százalék jut. Az előző időszakhoz képest az ACNielsen adatai alapján a szórakozóhelyek és ételt is kínáló, főleg italt forgalmazó egységek pozíciója valamelyest javult, a kocsmák rovására.

Az átlagárak majdnem mindegyik szegmensben növekedtek 2005 október-novemberben, az előző hasonló időszakhoz képest. Egyetlen kivétel a whisky, amely nek árszínvonalában 1 százalékos csökkenést regisztráltak a piackutatók.

Az alkoholmentes szomjoltó italok közül a szénsavas üdítőitalok értékben mért, 55 milliárd forintot meghaladó vendéglátóhelyi forgalma stagnált, a szóban forgó időszakban. A gyümölcs-/zöldséglé szegmens 8 százalékkal nőtt, és a HoReCa piacméret majdnem elérik a 25 milliárd forinthoz. Az ásványvíz és a jeges tea a vendéglátásban egyaránt 9 százalékkal bővült; előbbi vendéglátóipari eladásai a 10, utóbbié az 5 milliárd forinthoz közelítenek. A szénsavas üdítőitalok értékesítésében az üzlettípusok közül a kocsmák vezetnek (42 százalékkal), megelőzve az éttermeket (29) és a pub-okat (16). Az ízek közül a cola áll az élen, értékben és mennyiségben egyaránt 53 százalékkal. Az élcsoportba tartozó narancs részesedése 18, majd következik a tonik 7 és a citrom-lime 6 százalékkal.

A gyümölcs-/zöldséglé kategóriában előbbire 98, utóbbira 2 százalék jut a vendéglátóhelyi eladásokból. Az ízek közül a mennyiségben mért forgalomból 32 százalékkal részesedik az őszibarack, azután a narancs (19), alma (16) és körte következik (7). A többi íz részaránya 5 százalék alatt marad. Figyelemre méltó a 100 százalékos gyümölcstartalmú italok nagyobb és a legkedveltebb, 25-99 százalékosak erősödő pozíciója. A 25 százalékos alatti italokból csökken a forgalom.

Ásványvízből a szénsavas a legkedveltebb, de piaci részesedése 3 százalékponttal, 72 százalékra csökkent a vendéglátásban, míg a szénsavmentes tendenciája pozitív. A kiszerelések között a 0,33 literes dominál, 50 százalékos mennyiségi részesedéssel. Fele akkora arányt képvisel a 05, literes, 15 százalékot pedig az 1,5 literes - 2004 december-2005 novemberben. A jeges tea ízek közül a citromosra jut a vendéglátóipari értékesítés több mint fele, mind értékben, mind pedig mennyiségben. További 40 százalék az őszibaracké, míg a fekete ribizli részesedése 4 százalék.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!