Négy díjtétel alapján döntik el, milyen folyószámlát választanak az ügyfelek. A bankváltással kapcsolatos piackutatások szerint a számlavezetési díj, az ATM pénzkivételi díj, az internetes utalás díja, valamint a csoportos beszedések/állandó átutalások díja a legfőbb választási szempont a lakossági ügyfelek körében. Az ügyfelek manapság olyan számlákat keresnek, ahol mindezen szolgáltatásokat nyomott árakon, vagy díjmentesen érhetik el.
A pénzügyi fogyasztói szokások területén megfigyelhető elmúlt időszakbeli változásoknak köszönhetően - a „THM számolós” és a „kamatvadász” ügyfélkarakter mellett – a lakossági folyószámla-használat területén is megjelent a költségtudatos ügyfélkör. Míg korábban a hazai foglalkoztatottak és nyugdíjasok számára a folyószámla-használattal kapcsolatos döntésekben a munkáltatók ajánlása játszott kiemelt szerepet, addig mára a lakossági ügyfelek maguk döntenek az ajánlatok között és egyéni szempontrendszer alapján választanak folyószámla-vezető bankot - derül ki a Raiffeisen felméréseiből.
A megkérdezettek 66 százaléka jelezte a felmérésben azt, hogy gondolkodik a bankváltáson a számlához kapcsolódó magas költségek miatt. A válaszolók fele évi 6000 forint, 82 százalékuk évi 15 ezer forint számlavezetési díjcsökkenés esetén gondolná meg a tényleges váltást. Szinte minden válaszoló, a megkérdezettek 92 százaléka túl magasnak tartja a számlavezetési költségeket, és éves szinten 50 százalékos csökkentést várna el a bankoktól.
mfor.hu