A páros években hol labdarúgó világbajnokságot rendeznek, hol olimpiát és foci-Eb-t, ahogy arra tavaly is volt példa. A tapasztalat azt mutatta, hogy a labdarúgás általában minden más sportot überel, pláne, ha magyar csapatért is lehet szorítani. A 2016-os Európa bajnokságon a nemzeti válogatott meccseit olyan sokan nézték, hogy a számok a kereskedelmi televíziózás előtti időket idézték, amikor csupán az MTV 1-es és 2-es adójának műsorkínálatából választhattak a nézők. Tavaly a legkisebb érdeklődést kiváltó találkozó is 1,5 millió feletti nézőszámmal bírt, de a belgák elleni mérkőzés már 3 milliós nézettség mellett zajlott. Ehhez képest persze eltörpülnek a mostani számok, ám azt akkor is jelzik, hogy az uborkaszezonban egy izgalmasnak tűnő sportműsor a képernyő elé ülteti a nézőket.
A mögöttünk hagyott héten több olyan sportműsor is volt, ami megmozgatta a nézőket. A kereskedelmi célcsoportban a legnézettebb műsor a vasárnapi Forma 1-es futam volt, de az autóverseny a teljes lakosság körében is jól teljesített, hiszen a tíz legnézettebb műsor. Emellett a vizes vb is sokakat érdekelt. Igaz nem a műugrás vagy a szinkronúszás, amely sportágakban már osztottak ugyan érmeket, de magyar esélyesek nem indultak, hanem a megnyitó ünnepség. A ceremónia egyesek szerint lenyűgöző volt, mások szerint giccses, mindenesetre mind a 18-49 évesek, mind a teljes lakosságot tekintve a 20 legnézettebb műsorszám között volt.
A magyar éremesőt hozó kajak-kenu Európa-bajnokság és Ferencváros Európa Ligás kupakudarca is a top 25-be került. Ennyi féle közmédiás műsor pedig igen régen volt a nézettségi listán, ugyan a foci-Eb-n a jó meccsek nagyon húztak, de például a tavalyi Rió-ban rendezett olimpia közvetítése nem hozta ennyire lázba a magyarokat. Igaz utóbbi esetén a számunkra is érdekes döntők ritkán estek családbarát időpontra. Ha ehhez hozzávesszük, hogy a fiatalok most is jókedvvel nosztalgiáztak a Szomszédok sorozaton (M3), míg a Duna TV-n a fiatalabbak (Hamis a baba, Kapj el, ha tudsz) és az idősebbek (Hegyi doktor, Rex felügyelő) is találtak olyan műsort, ami a nézettségi rangsorba bekerült.
Ami a nagy kereskedelmi tévéket illeti, a konkurensek elszívó hatása érződött, és a kereskedelmi célcsoportban, főműsoridőben minimális mértékben tovább csökkent a közönségarányuk. A TV2 így immár a 7 százalékos szinttel küzd, amely nagyon közel van az eddigi történelmi mélyponthoz. A csatorna szerencséje, hogy az egy héttel korábban szárnyaló F+ ezúttal némileg visszafogottabb volt, és nem kellett attól tartaniuk, hogy a kábelcsatorna megelőzi őket. Ráadásul ezúttal a nézettségi rangsorban a TV2 csoport kábelcsatornái is visszafogottabbak voltak, hiszen Super TV2 három helyezése mellett a Mozi+ egy filmmel került be.
Az utolsó pillanatban adták át a világbajnokság helyszíneit
A kisebb visszaesés ellenére az RTL lehet a legnyugodtabb, hiszen a „szokásos” húzó műsorai ezúttal is hozták az általában tapasztaltakat. A Barátok közt, az Éjjel-nappal Budapest , a Híradó és a Sorozat kvíz is az élbolyban volt. Ahogy a legnépszerűbb sorozataik - Dr. Csont, Szulejmán, Cobra 11, Mi kis falunk - is jó nézettséggel futottak.
Nem véletlen, hogy a kereskedelmi célcsoportban (18-49 évesek) minden estét (19-23 óra között) au RTL Klub nyert meg. A csatorna átlagos közönségaránya 15 százalékos volt. Ahogy fent említettük, ezzel szemben a TV2 a képernyők előtt ülőknek átlagosan a 7 százalékát tudta lekötni. Az őket üldöző F+ viszont az egy héttel korábbi hat százalék feletti szintről 5,8 százalékra csúszott vissza. Kis mértékben tudott javítani a Cool (4% SHR), és a korábbiaknál kicsit jobb volt a Duna TV (2,9% SHR) is. A középmezőnyt a Viasat3 zárta, amelyet átlagosan a készülékek előtt ülők 2,5 százaléka nézett.
mfor.hu