4p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A páratlan években ugyan ritkábban kerül a tévénézők fókuszába a sport, ám ezúttal a hazai rendezésű világbajnokság vélhetőleg új helyzetet teremt.

A páros években hol labdarúgó világbajnokságot rendeznek, hol olimpiát és foci-Eb-t, ahogy arra tavaly is volt példa. A tapasztalat azt mutatta, hogy a labdarúgás általában minden más sportot überel, pláne, ha magyar csapatért is lehet szorítani. A 2016-os Európa bajnokságon a nemzeti válogatott meccseit olyan sokan nézték, hogy a számok a kereskedelmi televíziózás előtti időket idézték, amikor csupán az MTV 1-es és 2-es adójának műsorkínálatából választhattak a nézők. Tavaly a legkisebb érdeklődést kiváltó találkozó is 1,5 millió feletti nézőszámmal bírt, de a belgák elleni mérkőzés már 3 milliós nézettség mellett zajlott. Ehhez képest persze eltörpülnek a mostani számok, ám azt akkor is jelzik, hogy az uborkaszezonban egy izgalmasnak tűnő sportműsor a képernyő elé ülteti a nézőket.

A mögöttünk hagyott héten több olyan sportműsor is volt, ami megmozgatta a nézőket. A kereskedelmi célcsoportban a legnézettebb műsor a vasárnapi Forma 1-es futam volt, de az autóverseny a teljes lakosság körében is jól teljesített, hiszen a tíz legnézettebb műsor. Emellett a vizes vb is sokakat érdekelt. Igaz nem a műugrás vagy a szinkronúszás, amely sportágakban már osztottak ugyan érmeket, de magyar esélyesek nem indultak, hanem a megnyitó ünnepség. A ceremónia egyesek szerint lenyűgöző volt, mások szerint giccses, mindenesetre mind a 18-49 évesek, mind a teljes lakosságot tekintve a 20 legnézettebb műsorszám között volt.

A magyar éremesőt hozó kajak-kenu Európa-bajnokság és Ferencváros Európa Ligás kupakudarca is a top 25-be került. Ennyi féle közmédiás műsor pedig igen régen volt a nézettségi listán, ugyan a foci-Eb-n a jó meccsek nagyon húztak, de például a tavalyi Rió-ban rendezett olimpia közvetítése nem hozta ennyire lázba a magyarokat. Igaz utóbbi esetén a számunkra is érdekes döntők ritkán estek családbarát időpontra. Ha ehhez hozzávesszük, hogy a fiatalok most is jókedvvel nosztalgiáztak a Szomszédok sorozaton (M3), míg a Duna TV-n a fiatalabbak (Hamis a baba, Kapj el, ha tudsz) és az idősebbek (Hegyi doktor, Rex felügyelő) is találtak olyan műsort, ami a nézettségi rangsorba bekerült.

Ami a nagy kereskedelmi tévéket illeti, a konkurensek elszívó hatása érződött, és a kereskedelmi célcsoportban, főműsoridőben minimális mértékben tovább csökkent a közönségarányuk. A TV2 így immár a 7 százalékos szinttel küzd, amely nagyon közel van az eddigi történelmi mélyponthoz. A csatorna szerencséje, hogy az egy héttel korábban szárnyaló F+ ezúttal némileg visszafogottabb volt, és nem kellett attól tartaniuk, hogy a kábelcsatorna megelőzi őket. Ráadásul ezúttal a nézettségi rangsorban a TV2 csoport kábelcsatornái is visszafogottabbak voltak, hiszen Super TV2 három helyezése mellett a Mozi+ egy filmmel került be.

Az utolsó pillanatban adták át a világbajnokság helyszíneit

A kisebb visszaesés ellenére az RTL lehet a legnyugodtabb, hiszen a „szokásos” húzó műsorai ezúttal is hozták az általában tapasztaltakat. A Barátok közt, az Éjjel-nappal Budapest , a Híradó és a Sorozat kvíz is az élbolyban volt. Ahogy a legnépszerűbb sorozataik - Dr. Csont, Szulejmán, Cobra 11, Mi kis falunk - is jó nézettséggel futottak.

Nem véletlen, hogy a kereskedelmi célcsoportban (18-49 évesek) minden estét (19-23 óra között) au RTL Klub nyert meg. A csatorna átlagos közönségaránya 15 százalékos volt. Ahogy fent említettük, ezzel szemben a TV2 a képernyők előtt ülőknek átlagosan a 7 százalékát tudta lekötni. Az őket üldöző F+ viszont az egy héttel korábbi hat százalék feletti szintről 5,8 százalékra csúszott vissza. Kis mértékben tudott javítani a Cool (4% SHR), és a korábbiaknál kicsit jobb volt a Duna TV (2,9% SHR) is. A középmezőnyt a Viasat3 zárta, amelyet átlagosan a készülékek előtt ülők 2,5 százaléka nézett.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!