Az Intel 200 millió dollárt szán kisebb vállalkozások felvásárlására, amelyek a chipgyártó növekedését szolgálja. Az akvizíciós célpontok szórakoztató elektronikával foglalkozó cégek lehetnek - számolt be a Wall Street Journal. Így a közeljövőben síkképernyős televíziók, hifik, hordozható zenei lejátszók kerülhetnek forgalomba Intel márkanév alatt.
Mint az iparági elemzők megjegyzik a termékstruktúra fejlesztése mögött a vállalat azon szándéka húzódik meg, hogy a diverzifikációval csökkentse kockázatait. Hiába piacvezető ugyanis a vállalat a félvezetők terén, annak hektikus trendje esetenként problémákat okoz. A szélesebb termékportfolióval ezt a függési viszonyt szeretné az Intel csökkenteni.
Stratégiaváltás az Intelnél
Módosítani kívánja stratégiáját a világ vezető chipgyártója az Intel. A vállalat a fogyasztói-elektronika területén működő kezdő vállalatok felvásárlásával szeretné piaci pozícióit erősíteni.