Mely cégek hirdetnek az idei Super Bowl-on? Táblázat!
A Super Bowl "hirdetői közönsége" szintén érdekes képet mutat. Egyes cégek, mint a General Motors, a Pepsi vagy a Budweiser sör gyártója, az Anhauser Bush - hosszútávú szerződésekkel bebetonozta magát. Ami az újonnan feltűnő óriásvállalatokat illeti, idén a Burger King vásárolt reklámidőt.

A nagyok mellett több amerikai középvállalat tartja a közvetítést kiugrási lehetőségnek, így a hirdetők között olyan, Magyarországon ismeretlen, vállalatok is találhatók, mint a CareerBuilder.com, az Emerald Nuts és a Ameriquest Mortgage. A specialitások ugyanakkor számos hirdetőt távol tartanak: a korábbi években a Super Bowlt preferálók közül idén a McDonalds és a Visa is inkább a téli olimpia közvetítései mellett döntött.
Az alkalom különlegességét a hirdetők szempontjából jelzi, hogy az átlagos 30 másodperces reklámidők helyett több társaság is egyperces megjelenést vásárol, és ilyen hosszúságú filmeket gyárt, amelyeket később szinte soha nem sugároznak ismét. Ezek a szpotok mind a vállalat, mind a hirdetést készítő ügynökség számára referenciamunkát jelentenek, amelyekkel később a nagy reklámfesztiválok díjait be lehet söpörni.
Király Béla Menedzsment Fórum