A Főgáz közleménye szerint a társaság 2008-ban pilot projektet indított egy földgáz üzemanyag lassútöltő-berendezés üzemeltetésére néhány földgázüzemű gépjármű használatával. A tapasztalatok arra ösztönözték a társaság vezetését, hogy további lépéseket tegyenek a környezetbarát üzemanyag ismertségének növelése érdekében.
A Főgáz céljainak megvalósításához a Mollal kötött stratégiai partnerséget. A két társaság január 14-én szerződést írt alá arról, hogy a Mol meglévő üzemanyag-töltőállomására a Főgáz földgáz-üzemanyagtöltő kutat telepít. A CNG-kút megvalósulásával mindenki számára hozzáférhetővé válik Budapesten a földgáz is üzemanyagként.
A beruházás különlegessége, hogy Magyarországon elsőként a fővárosban telepítenek CNG töltőberendezést hagyományos üzemanyag-töltőállomásra.
A CNG üzemanyag amellett, hogy a környezetbarát közlekedés lehetőségét kínálja, költségtakarékos megoldás is, hiszen a hagyományos hajtóanyagoknál - a benzinnél és a dízel üzemanyagoknál - kedvezőbb áron lesz elérhető. Az első jármű várhatóan már ez év nyarán tankolhat a Kőbányai úti nyilvános CNG töltőállomáson.
A kút létesítése néhány tízmillió forintba kerül.
Ezt a töltőállomást azonban az autógázzal (propán-bután) működő gépjárművek nem használhatják majd, mivel a földgáz metán-alapú, s ezért más műszaki rendszert igényel.
A világon több mint 11 millió földgáz-alapú gépkocsi üzemel, Magyarországon Szegeden működik több mint 40 autóbusz ezzel a hajtóanyaggal. Európában egyebek mellett a Fiat, az Opel és a Ford gyárt ilyen üzemű személyautót, míg például az Iveco és a Mercedes teherautót.
A Főgáz öt földgáz-alapú kocsit üzemeltet. Két éve a BKV-val, az Elművel, a budapesti távhőszolgáltatóval, valamint a csatornázási és vízművekkel, illetve a Magyar Postával aláírt egy megállapodást arról, hogy népszerűsítik az földgáz üzemanyagként való használatát.
A földgáz környezetkímélőbb, illetve olcsóbb, mint a hagyományos üzemanyagok, mivel nem terheli jövedéki adó.
MTI