2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

103 ezer embernek ad munkát a hazai média. A televíziók, lapok forgalma összességében 429 milliárd forintot tehet ki Máth András, a Ringier Kiadó Kft. kutatási igazgatójának elemzése szerint.

Körülbelül 103 ezren dolgoznak a hazai médiaiparban, az ágazat tavalyi konszolidált (azaz az iparágon belüli mozgások nélkül számított) forgalma pedig 428 milliárd forintra becsülhető - állítja nyilvános adatok és a hozzáférhető információkra épülő becslések alapján Máth András, a Ringier Kiadó Kft. kutatási igazgatója.

A kutató az MTI-nek azt mondta: az általa közölt adatokban jelentkezhetnek ugyan (legfeljebb tíz százalékra rúgó) pontatlanságok, de ezek nagyrészt kiegyenlítik egymást. Adatai alapján a nyomtatott sajtóban 48 és fél ezren, a televíziókban majdnem 21 ezren, a direkt marketingben tízezren, a rádiózásban pedig 5500-an dolgoznak; az internetes média 7200, a közterületi reklám 1700 álláshelyet jelent, a reklámiparban - azaz PR-, marketing- és reklámügynökségeknél - pedig hozzávetőlegesen 8300-an dolgoznak.

Az iparágak bevételi rangsorát szerinte a televízió vezeti  177 milliárd forinttal. A nyomtatott sajtó 156 milliárddal követi. A direkt marketing piacát 30 milliárdra, a közterületi reklám piacát 21 milliárdra, az internet bevételét 17 milliárdra becsüli Máth András - ez utóbbi adat egyébként kétmilliárddal több a rádiós ágazatban forgó pénznél. Az ügynökségeket felölelő "reklám" rubrikában 12 milliárd, a kiegészítő szolgáltatásoknál egymilliárd forintos bevételt valószínűsít.

A mindezek alapján kiszámított "külső bevételgeneráló képesség" tekintetében Máth András a közterületi reklámot találta aranyérmesnek: itt egy-egy alkalmazottra 12,35 milliós bevétel jutott, míg a tévénél 8,63, a sajtónál 3,21. Ennél némileg kevesebb, 2,91 millió a direkt marketingnél, a rádiónál 2,73, a net-ágazatban 2,36 millió forint volt ez az összeg - tudható meg a közelmúltban, Tihanyban tartott Media Hungary konferenciára készült kutatás összegzéséből.

MTI/Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!