2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

103 ezer embernek ad munkát a hazai média. A televíziók, lapok forgalma összességében 429 milliárd forintot tehet ki Máth András, a Ringier Kiadó Kft. kutatási igazgatójának elemzése szerint.

Körülbelül 103 ezren dolgoznak a hazai médiaiparban, az ágazat tavalyi konszolidált (azaz az iparágon belüli mozgások nélkül számított) forgalma pedig 428 milliárd forintra becsülhető - állítja nyilvános adatok és a hozzáférhető információkra épülő becslések alapján Máth András, a Ringier Kiadó Kft. kutatási igazgatója.

A kutató az MTI-nek azt mondta: az általa közölt adatokban jelentkezhetnek ugyan (legfeljebb tíz százalékra rúgó) pontatlanságok, de ezek nagyrészt kiegyenlítik egymást. Adatai alapján a nyomtatott sajtóban 48 és fél ezren, a televíziókban majdnem 21 ezren, a direkt marketingben tízezren, a rádiózásban pedig 5500-an dolgoznak; az internetes média 7200, a közterületi reklám 1700 álláshelyet jelent, a reklámiparban - azaz PR-, marketing- és reklámügynökségeknél - pedig hozzávetőlegesen 8300-an dolgoznak.

Az iparágak bevételi rangsorát szerinte a televízió vezeti  177 milliárd forinttal. A nyomtatott sajtó 156 milliárddal követi. A direkt marketing piacát 30 milliárdra, a közterületi reklám piacát 21 milliárdra, az internet bevételét 17 milliárdra becsüli Máth András - ez utóbbi adat egyébként kétmilliárddal több a rádiós ágazatban forgó pénznél. Az ügynökségeket felölelő "reklám" rubrikában 12 milliárd, a kiegészítő szolgáltatásoknál egymilliárd forintos bevételt valószínűsít.

A mindezek alapján kiszámított "külső bevételgeneráló képesség" tekintetében Máth András a közterületi reklámot találta aranyérmesnek: itt egy-egy alkalmazottra 12,35 milliós bevétel jutott, míg a tévénél 8,63, a sajtónál 3,21. Ennél némileg kevesebb, 2,91 millió a direkt marketingnél, a rádiónál 2,73, a net-ágazatban 2,36 millió forint volt ez az összeg - tudható meg a közelmúltban, Tihanyban tartott Media Hungary konferenciára készült kutatás összegzéséből.

MTI/Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!