A lap ismerteti: a Malév 2012. február 3-i csődje 750 ezer eladott, de fel nem használható repülőjegyet és csalódott utast hagyott maga után. Ebből hatvanezret fizettek ki bankkártyával, ezek az utasok a nemzetközi bankkártya szabályzatok értelmében visszakaphatták a pénzüket. Ha ugyanis valakinek a számlájáról egy kereskedő leveszi a pénzt, de a szolgáltatást nem teljesíti, a bank automatikusan visszaadja a pénzt, aztán leveri a kárát a nem teljesítő kereskedőn.
A csődbe ment Malév esetében ez nem volt lehetséges, legfeljebb be lehetett állni a sorba a felszámolás során. A bankok így az utazási irodákon verték le, amit tudtak, annak ellenére, hogy a Magyar Utazási Irodák Szövetsége felhívta az érintettek figyelmét: amikor egy iroda egy légitársaság járatára elad egy repülőjegyet, azt a légitársaság nevében teszi - így a légi fuvarozási szerződés az utazó és a légitársaság között jön létre -, így egy utazási iroda nem tehető felelőssé azért, hogy utána a jegyvásárló ténylegesen elrepülhet-e.
Az STA Travel esetében 18 vásárlás ellenértékét, több mint egymillió forintot vett vissza a K&H Bank.
Az iroda győzelme azt jelenti, hogy egy ügynök, ha szabályszerűen működik, nem tehető felelőssé az általa képviselt szolgáltatók munkájáért vagy éppen csődjéért - írja az újság.
MTI