2p

Százmilliós összegeket fizethetnek vissza a bankok az utazási irodáknak, miután négy és fél évvel a Malév csődje után precedenssel is felérő győzelmet aratott a K&H Bank ellen az STA Travel utazási iroda - számol be szerdai cikkében a Népszabadság.

A lap ismerteti: a Malév 2012. február 3-i csődje 750 ezer eladott, de fel nem használható repülőjegyet és csalódott utast hagyott maga után. Ebből hatvanezret fizettek ki bankkártyával, ezek az utasok a nemzetközi bankkártya szabályzatok értelmében visszakaphatták a pénzüket. Ha ugyanis valakinek a számlájáról egy kereskedő leveszi a pénzt, de a szolgáltatást nem teljesíti, a bank automatikusan visszaadja a pénzt, aztán leveri a kárát a nem teljesítő kereskedőn.

A csődbe ment Malév esetében ez nem volt lehetséges, legfeljebb be lehetett állni a sorba a felszámolás során. A bankok így az utazási irodákon verték le, amit tudtak, annak ellenére, hogy a Magyar Utazási Irodák Szövetsége felhívta az érintettek figyelmét: amikor egy iroda egy légitársaság járatára elad egy repülőjegyet, azt a légitársaság nevében teszi - így a légi fuvarozási szerződés az utazó és a légitársaság között jön létre -, így egy utazási iroda nem tehető felelőssé azért, hogy utána a jegyvásárló ténylegesen elrepülhet-e.

Az STA Travel esetében 18 vásárlás ellenértékét, több mint egymillió forintot vett vissza a K&H Bank.

Az iroda győzelme azt jelenti, hogy egy ügynök, ha szabályszerűen működik, nem tehető felelőssé az általa képviselt szolgáltatók munkájáért vagy éppen csődjéért - írja az újság.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!