Széles Gábor érdekeltsége, a Műszertechnika-csoport kezében lévő, részekre szedett nagy múltú autóbuszgyár zuhanását tulajdonosának kommunikációs offenzívája sem tudta megállítani. Az Ikarus valaha évi 13 ezer autóbusz gyártására berendezett székesfehérvári telepén legalábbis az egy évvel ezelőtti fogadkozások ellenére nincs működő buszgyár vagy a később ígért fejlesztéstechnológiai transzferközpont. A néhai anyavállalat, az Ikarus Holding Zrt. tavaly június közepe óta felszámolás alatt áll. (A buszgyártó részleg már régen nem e céghez tartozik.)
"Az Ikarusbusnál az utóbbi időben semmi olyan esemény nem történt, ami miatt a cég a sajtóérdeklődés középpontjába kerülhetne" - tudatta a Népszabadsággal titkársága útján Princz Ferenc, a Műszertechnika Holding Rt. ipari tevékenységeinek irányításáért felelős vezérigazgató-helyettes.
A Népszabadság a székesfehérvári önkormányzatnál is tudakolózott. Ott a neve elhallgatását kérő nyilatkozó annyit mondott: "az építésügyi hatóságon nincs olyan jellegű kezdeményezés a buszgyártással kapcsolatban, amely arra utalna, hogy valami elkezdődött volna". Az egy évvel korábbi állapotokhoz képest annyi változás azért történt, hogy a cégtáblán a "részvénytársaság" megjelölést "kft."-re cserélték. A vállalásokból tehát szinte semmi sem valósult meg. A korábban beígért buszgyártáshoz szükséges munkaerő toborzása sem kezdődött még el, amit az illetékes munkaügyi központban is megerősítettek. Az üggyel kapcsolatban Széles Gábort is kereste a Népszabadság, ám elfoglaltságai miatt később ígértek visszahívást.