A személyzeti szakemberek önmagukról alkotott képe és személyisége
A szakmai kompetenciára történő komoly összpontosítás után, a személyiség mint tényező ismét nagyobb szerepet fog játszani a személyzeti felelősöknél. Inkább pragmatikusaknak, mint teoretikusoknak, továbbá inkább "megvalósítónak", mint "koncepcionistának" kell lenniük. Ugyanakkor többet kell cselekedniük. Pusztán tárgyilagos és józan fellépés helyett dinamikával és elsősorban lelkesedni tudással kell rendelkezniük.
Összefoglalóan a következőkre van szükség ahhoz, hogy a személyzeti funkció a korábbiaknál nagyobb súllyal képviseltesse magát a vállalatvezetésben.
1. A személyzeti vezetőnek eredményes és mindenekelőtt a vállalatnál elismert munkával kell bizonyítaniuk.
2. A személyzeti munka körén túl is kell rendelkezniük képesítéssel, hogy tanácsokkal és tettekkel tudják támogatni szakterületükön például a termelést vagy az értékesítést irányító kollégáit. Elvégre a példaként említett területek szívesen nyilvánítanak véleményt a személyzeti témákkal kapcsolatban. Miért ne történhetne meg ennek a fordítottja is?
3. Széles körű és általános vállalati ismeretekkel kell rendelkezniük.
4. Mindenekelőtt azonban merészséget és kezdeményezőkészséget kell tanúsítaniuk ahhoz, hogy részt tudjanak venni a vállalat irányításában.
Személyzeti vezetők munkájának átalakulása az új lehetőségek és követelmények hatására
A vállalatoknál gyakran az értékesítési vagy a termelési vezető pozíciója a legfontosabb. Ezekben a pozíciókban a forgalomra, a jövedelemre vagy a darabszámra vonatkozó adatok révén mérhetők a teljesítmények, a személyzeti munkában ezzel szemben csak költségeket lehet kimutatni.