1p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Véglegesítették az Európai Unió (EU) tagországai azt a programot, amelynek értelmében 2012-től az összes Európából induló, illetve ide leszálló géppel rendelkező légitársaságot bevonják az EU széndioxidkibocsátás-kereskedelmi rendszerébe.

Az Európai Parlamenttel közösen született előírás szerint a légitársaságokat széndioxid-kvóta vásárlására kötelezik az említett év elejétől. A számukra engedélyezett kvóta 15 százalékára árverésen kell majd licitálniuk.

A bevételből az EU-tagországok saját döntésük alapján gazdálkodhatnak. A kibocsátás-csökkentési célt a 2005-ös év bázisán határozták meg. 2012-ben ez 3 százalék lesz, 2013 és 2020 között pedig már 5 százalék. A jövő évtized végén döntenek az újabb csökkentés mértékéről.

Kivételt képeznek a rendszer alól a harci, mentő-, tűzoltó- és humanitárius célzatú repülések. A légi közlekedés jelenleg csupán mintegy három százalékban felelős a légszennyezésért az EU-ban, de a szektor részesedése a következő évtized végére megkétszereződhet, ha nem vezetnek be korlátozásokat.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!