1p

Véglegesítették az Európai Unió (EU) tagországai azt a programot, amelynek értelmében 2012-től az összes Európából induló, illetve ide leszálló géppel rendelkező légitársaságot bevonják az EU széndioxidkibocsátás-kereskedelmi rendszerébe.

Az Európai Parlamenttel közösen született előírás szerint a légitársaságokat széndioxid-kvóta vásárlására kötelezik az említett év elejétől. A számukra engedélyezett kvóta 15 százalékára árverésen kell majd licitálniuk.

A bevételből az EU-tagországok saját döntésük alapján gazdálkodhatnak. A kibocsátás-csökkentési célt a 2005-ös év bázisán határozták meg. 2012-ben ez 3 százalék lesz, 2013 és 2020 között pedig már 5 százalék. A jövő évtized végén döntenek az újabb csökkentés mértékéről.

Kivételt képeznek a rendszer alól a harci, mentő-, tűzoltó- és humanitárius célzatú repülések. A légi közlekedés jelenleg csupán mintegy három százalékban felelős a légszennyezésért az EU-ban, de a szektor részesedése a következő évtized végére megkétszereződhet, ha nem vezetnek be korlátozásokat.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!