3p

A GKI Gazdaságkutató Rt. és a Westel Mobil Távközlési Rt. - a Sun Microsystems Magyarország Kft.-val együttműködve - negyedévente felméri a vállalati internethasználati szokásokat, a hazai elektronikus gazdaság fejlődését. Jelen összefoglalónkban a pénzügyi szektor internet-gazdasággal összefüggő jellemzőit mutatjuk be. A most közzétett adatok szerint az elektronikus banki szolgáltatásokat immár 300 ezer ember veszi igénybe.

2004 folyamán a GKI előrejelzése szerint a lakossági internetbanking ügyfelek száma további 28-30%-kal nőhet, míg a vállalati online ügyfelkör ennél is dinamikusabban akár 40%-kal is nőhet. Az elektronikus szolgáltatások terjedésével a bankok egyre szélesítik az elektronikus csatornákon kínált szolgáltatások körét. A jövőben várhatóan mind több bank jelenik meg a piacon internetes értékpapír-szolgáltatások nyújtásával. Az internetes értékpapír-szolgáltatásokat már jelenleg is nyújtó bankok 2003 harmadik negyedévének végén kb. 20-21 ezer lakossági ügyféllel rendelkeztek. A bankok várakozásai és a GKI becslése alapján, 2004 végére az ügyfélszám 27 ezer fölé nőhet.

Az internetes értékesítésre leginkább alkalmas biztosítások több fajtája ma már megköthető a magyarországi biztosítók honlapjain. A legtöbb biztosítónál a lakásbiztosítások és a kötelező gépjármű felelősségbiztosítások szerződéskötésére van online lehetőség, melyeket az utazási biztosítások és a casco követ. A biztosítók tervei szerint a következő 12 hónap során további társaságok indítanak be internetes casco és utasbiztosítást. Az életbiztosítások online értékesítésének jelentősebb felfutása csupán a későbbiekben várható.

2003 első háromnegyed évében a biztosítók internetes értékesítésből származó állománydíjbevétele a kötelező gépjármű-biztosítások esetében volt a legmagasabb, egyes cégeknél meghaladta az 1%-ot is. Második helyen az utasbiztosítások állnak az internetes értékesítés részarányát tekintve. Ennél a biztosításfajtánál is található olyan biztosító, amelynek már 1%-nál több bevétele származik az internetes értékesítésből.

A lakásbiztosítások interneten keresztüli eladásának részaránya fél és egy százalék között mozgott 2003 első kilenc hónapjában. Interneten elérhetőek, azonban még minimális bevételt generálnak ezen az értékesítési csatornán a balesetbiztosítások és a casco szerződések. Ezek online értékesítésének részaránya szinte a nullával volt egyenlő a vizsgált időszakban.

Kapcsolódó anyagok
Utalás és számlainformáció a leggyakoribb e-banking szolgáltatás
Mérsékelt optimizmus az e-banking terén

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!