A sztrájkot szeptember elejére tervezik. A Magyar Koalíció Pártja teljes mértékben támogatja a fuvarozók követeléseit. A fuvarozók tiltakozásukkal azt szeretnék elérni, hogy Szlovákia térjen vissza a 2008-ig használt autópálya-matricákhoz, amelyeknek az eladásából származó bevételek az államkasszába vándoroltak. A bevételekből javították és korszerűsítették a közutakat. Ma az elektronikus közúthasználati díjak magáncég bevételeit képezik, s a bevételeknek csupán egy része szolgál a közutak karbantartására, javítására. A bevételek nagy része a méregdrágán telepített elektronikus rendszer törlesztésére szolgál. A telepítés 820 millió euróba (mintegy 25 milliárd koronába) került.
A fuvarozóknak a 2009-ben bevezetett változás erőteljes áremelkedést okozott. A drasztikus áremelkedés nem csak a fuvarozó vállalkozókat teheti tönkre, végső soron a fogyasztót terheli. A fuvarozó kiszámlázza azt a kereskedőnek, aki meg beépíti a pulton található termék árába.
Az MKP rámutat, hogy "a túlságosan magas közúthasználati díj következménye, hogy a teherforgalom egy része átvándorolt a nem fizetős, másod-, harmadosztályú és helyi közutakra. Azok fenntartói, a megyei és helyi önkormányzatok viszont a közúthasználati díjból nem jutnak bevételhez. Ez pedig az alacsonyabb rendű közutak rohamos tönkretételét okozza majd, mivel a fenntartónak nincs forrása az utak karbantartására".
"Több súlyos rendszerhiba miatt, amely az elektronikus közúthasználati díj rendszerét jellemzi, a Magyar Koalíció Pártja támogatja a fuvarozók tiltakozási kezdeményezését. Célunk, hogy igazságos, rendszerszerű megoldás jöjjön létre, amelynek bevételei elsősorban a közutak karbantartására, javítására és építésére szolgálnak majd. Azért, hogy a közeljövőben mindnyájan megfelelő utakon közlekedhessünk" - zárul az MKP-nak az MTI pozsonyi irodájába is eljuttatott, hétfői közleménye.
MTI